رئیس نظام پرستاری میناب با اشاره به تغییر عنوان معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: تضعیف و محدود کردن معاونت پرستاری با تمام کاستی های چندین ساله، اجحاف در حق پرستاری خواهد بود و نیازی به افزودن لفظ مراقبت در عنوان معاونت پرستاری نیست .

تغییر عنوان معاونت پرستاری، اجحاف در حق پرستاران است

سلامت نیوز: رئیس نظام پرستاری میناب با اشاره به تغییر عنوان معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: تضعیف و محدود کردن معاونت پرستاری با تمام کاستی های چندین ساله، اجحاف در حق پرستاری خواهد بود و نیازی به افزودن لفظ مراقبت در عنوان معاونت پرستاری نیست .

به گزارش سلامت نیوز، مرتضی حکمتی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با بیان این که جامعه پرستاری در طول ۴ سال گذشته ، با انواع طرح های مستقیم یا غیر مستقیم ضد پرستاری از سوی مسئولین وزارت بهداشت روبرو شده است، گفت: خوشبختانه پرستاران با تکیه و اتکال به خدای بزرگ و  توانایی و هوشیاری خود توانستند بر تمام طرح های ضد پرستاری پیروز شوند.

وی با اشاره به این که انتظار می رفت با تغییر معاون پرستاری وزارت بهداشت در اواسط دوره چهارم نظام پرستاری، از حاشیه های پیرامون این پیکر نحیف کاسته شود و حضور دکتر حضرتی آرامشی پایدار را به جامعه پرستاری ایران هدیه دهد، اظهار داشت: اما متاسفانه اقداماتی طی این مدت انجام شد که جامعه پرستاری را آزرده خاطر کرد.

رئیس نظام پرستاری میناب با تاکید بر این که جایگاه معاونت پرستاری برای دلسوزان و حتی بدخواهان پرستاری، بعنوان مرکز ثقل و زبان گویای جامعه پرستاری در سرزمینی به نام وزارت بهداشت که مالکیت صد در صدی آن را پزشکان در انحصار خود دارند بر هیچکس پوشیده نیست، تصریح کرد: تضعیف یا تقویت معاونت پرستاری با تمام کاستی های چندین ساله و اجحاف هایی که فقط خدای بزرگ باید با عدالت خود با صاحبانش رفتار نماید، اثراتش به جامعه پرستاری برخواهد گشت برای هیچ دوست و دشمنی قابل انکار نیست.

وی خاطر نشان کرد: امروز بیشتر از هر زمانی ایران اسلامی نیاز به آرامش و حفظ وحدت دارد. در شرایطی که استکبار جهانی با انواع و اقسام تحریم ها، صبر مردم عزیز ما را آزمایش می کند و مردم نجیب ایران اسلامی تمام شرایط سخت اقتصادی را به حرمت امام و رهبر معظم انقلاب و آموزه های دینی تحمل می نمایند، تحریک صبر جامعه ی پرستاری بعنوان قشری صبور و نجیب با تکرار حذف " معاونت پرستاری " وزارت بهداشت .و یا افزودن نمادین کلمه مراقبت به معاونت پرستاری، کاری در راستای اهداف استکبار جهانی در بوجود آوردن زمینه ی دلسردی و دلخوری از مسئولان نظام خواهد بود.

 حکمتی افزود: امید است نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط خاص کشور عزیزمان و همچنین نزدیک بودن به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری و نقش بی بدلیل و موثر پرستاران در آن، زمینه ی ریشه کنی چنین طرح موهوم را فراهم و موجبات رضایت و خشنودی جامعه ی بیش از ۱۰۰ هزار نفری پرستاری کشور را از عملکرد خود در حوزه های انتخابی میسر و تضمین نمایند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha