یک کارگردان درباره‌ علت رواج خشونت در سریال‌های تلویزیونی، سرمایه‌گذاری نکردن در کارهای کمدی را دلیل ساخت سریال‌های درام آن هم با بار خشونت و قتل عنوان کرد.

وقتی تلویزیون دست از خشونت و قتل برنمی‌دارد

سلامت نیوز: یک کارگردان درباره‌ علت رواج خشونت در سریال‌های تلویزیونی، سرمایه‌گذاری نکردن در کارهای کمدی را دلیل ساخت سریال‌های درام آن هم با بار خشونت و قتل عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،برزو نیک‌نژاد که ساخت مجموعه‌های طنزی چون «پنچری»، «قرعه» و «دردسرهای عظیم» را در کارنامه دارد، در گفت‌وگویی درباره‌ علت رواج خشونت در سریال‌های تلویزیونی بیان کرد: کشمکش بخشی از درام است؛ اما وقتی دست و بال نویسنده در نگارش بسته می‌شود، شاید اتفاقاتی از این دست رخ می‌دهد. اما اینکه چرا ما الان وقتی که تلویزیون را باز می‌کنم به عنوان جعبه‌ای که باید با آن سرگرم بشویم و با این سرگرمی بخشی از امروز و روزگارمان را فراموش کنیم، این اتفاق نمی‌افتد، دلیل آن خیلی ساده است و آن عدم سرمایه‌گذاری در کارهای کمدی است.

این کارگردان در ادامه با طرح این پرسش که «چرا همچنان بازیگران طنز تکرار می‌شوند؟»، گفت: وقتی هنوز که هنوز است، بازیگر کمدی تلویزیون و سینما، بازیگرانی هستند که شاید از زمان «ساعت خوش» آمده‌اند و هنوز که هنوز است وقتی کار کمدی می‌کنیم گویی باید همان عزیزان بیایند و قرار نیست ما چیزی را اضافه کنیم، همین اتفاقات می‌افتد. ما در حال حاضر مصرف‌کننده هستیم. ۲۰ سال پیش عزیزان آمدند و در تلویزیون سرمایه‌گذاری کردند و ما این بار فقط آنها را مصرف می‌کنیم و چیزی تولید نمی‌کنیم نه ایده جدید برای تولید داریم و نه اتفاق جدیدی می‌افتد.

نیک‌نژاد ادامه داد: یک روز کسی آمد و سریال «پایتخت» را ساخت. یک روزی یک فرد دیگری هم آمد و «دودکش» را کار کرد؛ کمدی‌هایی که کمی با کمدی‌های دیگر متفاوت بودند. آنها پولشان را گرفتند و مخاطبان هم راضی بودند، اما قاعدتاً هیچ سرمایه‌گذاری در این زمینه نکردند آدم‌هایمان را حفظ نکردیم و بارها چندین تهیه‌کننده از ما پرسیدند آقا کار کمدی دارید؟ من هم عنوان کردم که مگر کار کمدی در لب‌تاپم هست که آن را بالا بیاورم! آیا کسی هست که بگوید برآورد مالی صورت بگیرد و این که مبلغی به فلان نویسنده داده شود که بنشیند و بنویسد و ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد. چطور می‌شود پروژه‌هایی برآورد چهار الی پنج ساله می‌شوند. اتفاقات عجیب می‌افتد اما در کمدی وقت گذاشته نمی‌شود و در نهایت همه انتظاراتشان برداشت است. همین اتفاق می‌افتد که جاهایی به تکرار می‌رسیم و آن کمدی‌های تکراری را دیگر مردم هم دوست ندارند، اما می‌بینیم همچنان به عنوان مثال سریال پنج بار تکراری آقای عطاران را می‌بینید و یا سریال پنج بار تکراری آقای مقدم را می‌بینند و این اتفاق سرمایه‌گذاری در زمان می‌خواهد.

نیک‌نژاد سپس تاکید کرد: چرا در دوره‌ای که مردم نیاز به شادی و نشاط دارند نباید نشاط به آنها ترزیق کنیم در حالی که یک رخوت بیشتری به آنها تزریق می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha