محققان آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام موفق به ساخت پماد حاصل از عصاره هیدروالکلی گیاهی شدند.

پماد عصاره هیدروالکلی گیاهی در دانشگاه ایلام اختراع شد

سلامت نیوز: محققان آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام موفق به ساخت پماد حاصل از عصاره هیدروالکلی گیاهی شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، پژوهشگر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام بعد از هفت سال تلاش موفق به اختراع و ثبت پماد حاصل از عصاره هیدروالکلی گیاهی شد.

به گزارش  روابط عمومی دانشگاه ایلام،رضا هوشمندفر در این خصوص گفت: شیوع دیابت در ایران بین افراد بالغ ۱۱ درصد و در خاورمیانه ۱۴ درصد است که آمار مربوط به ایران بسیار نگران‌کننده است.

وی افزود: طبق آمار سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۱۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال کشور به دیابت مبتلا بوده‌اند که در این میان زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

هوشمندفر یادآور شد: با وجود مشکلات و با عنایت به سال رونق تولید ملی، بر آن شدیم تا در زمینه ترمیم زخم‌های دیابت که علاوه برهزینه‌های درمانی سرسام‌آور بر مردم و جامعه پزشکی منجر به قطع عضو در افراد دیابتی می‌شود، این دارو را اختراع کنیم.

وی تاکید کرد: با استفاده از گیاهان دارویی بومی منطقه، پماد حاصل از عصاره هیدروالکلی گیاه بدون هیچ‌گونه استفاده از آنتی‌بیوتیک یا ترکیبات شیمیایی ثبت اختراع شود.

هوشمندفر افزود: این پماد دارای اثرات معجزه‌آسا و غیرقابل مقایسه با داروهای رایج در این زمینه است، لذا نتیجه هفت سال تحقیق و پژوهش موفقیت در ثبت این دارو ا ست که امیدواریم با کسب مجوز از وزارت بهداشت بتوانیم آن را وارد چرخه دارویی کشور کنیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha