وزیر بهداشت با بیان اینکه بزرگترین تهدید امروز این است که سرمایه عظیم اجتماعی در دوران دفاع مقدس، دارد به بی‌اعتمادی عمومی بدل می‌شود، گفت: امروز چگونه می‌خواهیم به پدر شهیدی بگوییم که برخی رفته‌اند دو میلیون استنت قلبی وارد کنند، اما به جایش کابل برق آورده‌اند و در لحظه هم طوری کارها را هماهنگ کردند که تا ما مطلع می‌شویم از مرز رفته‌اند.

به جای "استنت قلبی"، کابل برق وارد کرده‌اند

سلامت نیوز:وزیر بهداشت با بیان اینکه بزرگترین تهدید امروز این است که سرمایه عظیم اجتماعی در دوران دفاع مقدس، دارد به بی‌اعتمادی عمومی بدل می‌شود، گفت: امروز چگونه می‌خواهیم به پدر شهیدی بگوییم که برخی رفته‌اند دو میلیون استنت قلبی وارد کنند، اما به جایش کابل برق آورده‌اند و در لحظه هم طوری کارها را هماهنگ کردند که تا ما مطلع می‌شویم از مرز رفته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی در مراسم رونمایی از فعالیت‌های مؤسسه بهداری رزمی، دفاع مقدس و مقاومت با بیان این که از چند سال پیش به دوستان عنوان کردم که این مدرسه عاشقی را با توان محدودمان به تصویر بکشیم، گفت: هر چند که حتی با همه هنرهای جهان هم نمی‌توان یک صحنه از دفاع مقدس را به تصویر کشید و بیانش به سادگی میسر نیست اما باید بدانیم که دوران دفاع مقدس را پاس‌داشتن و به تصویر کشیدن و آن را به نسل جوان منتقل کردن، ارزش‌های زیادی دارد.

وی افزود: اول این که به جوانان‌مان می‌آموزیم که می‌توان این گونه عاشق بود و عاشقی کرد. در دوران دفاع مقدس یکی به عشق وطن، یکی به عشق پاسداری از نظام و غیره آمده بود. حال اگر جوان ما با این دوران آشنا شود، احساس غرور و سرافرازی می‌کند و به یاد می‌آورد که برادران بزرگترش با دست خالی جلوی جهان ایستادند و بر این اساس دیگر از تهدید و تحریم نمی‌ترسند. امروز جوان ما با آموختن آموزه‌های دفاع مقدس می‌تواند استوار در مقابل تحریم‌ها و تهدیدها بایستد. در عین حال اگر با این دوران آشنا شد یقینا دچار بی‌خویشتنی نمی‌شود.


چرا دانشجویان پا به رکابِ رفتن هستند؟

وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از دلایلی که دانشجویان ما پا به رکابِ رفتن هستند این است که دچار بی‌خویشتنی شده‌اند. آنها نه مولانا و سعدی می‌شناسند و نه دوران دفاع مقدس را. اگر جوان ما با این دیرینه ارزشمند آشنا شد، هرگز نمی‌تواند از این آب و خاک دل بکند و این وظیفه‌ ما است که جوان امروز را با غیرتمندی مردان بزرگ این سرزمین آشنا کنیم که با دست خالی جلوی بسیاری از فتنه‌ها ایستادند.


هیچ قدرت خارجی جرات نگاه چپ به مملکت را ندارد

نمکی ادامه داد: جنگ دفاع مقدس تنها جنگی بود که برای گرفتن آب و خاکمان بر سر میز مذاکره ننشستیم. هیچ جنگی را در دنیا سراغ نداریم که بعد از خاتمه جنگ برای باز پس گرفتن سرزمین، سازمان‌های بین‌المللی وساطت نکنند و بر سر میز مذاکره ننشینند. دفاع مقدس تنها جنگ طولانی بود که ما برای یک وجب از خاک‌مان هم بر سر میز مذاکره ننشستیم. جوان امروز ما باید بداند که با چه دیرینه‌ای این مملکت حفظ شده است. خدا را شاکریم که امروز از قدرتمندترین کشورهای منطقه و جزو نادر کشورهای قدرتمند جهانیم که هیچ قدرت خارجی جرأت نگاه چپ به این مملکت را ندارد. اگر امروز ما را ضعیف می‌دانستند لحظه‌ای به ما رحم نمی‌کردند.


مدت‌هاست خواب از چشمم رفته

وی با بیان اینکه آنها امروز دارو و درمان مردمان بی پناه ما را مورد هجمه قرار می‌دهند تاکید کرد: من به عنوان وزیر بهداشت مدت‌هاسته که خواب از چشمم رفته تا بتوانم برای مردم داروهای اساسی را تهیه کنم. همه اینها زیر سر کسانی است که ادعایی می‌کنند در حوزه اقدامات انسان دوستانه کمک می‌کنند اما در واقع این اقدام را انجام نمی‌دهند.

وزیر بهداشت با بیان این که امروز دیگر کسی به مرزهای جغرافیایی ما حمله نمی‌کند به جز گروه‌های کم خردی که گاهی به صورت ایضایی کارهایی را انجام می‌دهند و در نطفه نیز خفه می‌شوند، افزود: بقیه هم از ناوهای دور دست از اقیانوس‌ها ما را تهدید می‌کنند. اما امروز از همه کسانی که روزی از مرزهای جغرافیایی این سرزمین دفاع می‌کردند عاجزانه درخواست می‌کنم که بیایید از مرزهای پاکیزگی، معنویت و درستی دفاع کنیم. امروز متاسفانه موریانه‌ای که می‌تواند جای جای این نظام را بخورد و به آن آسیب بزند فساد سازمان یافته‌ای است که در برخی از جاها شکل گرفته است. امروز بچه‌های دفاع مقدس باید به این عرصه ورود کنند. بزرگترین تهدید امروز این است که سرمایه عظیم اجتماعی که در دوران دفاع مقدس داشتیم دارد به بی اعتمادی عمومی و فروپاشی سرمایه اجتماعی بدل می‌شود؛ آن هم به دلیل وجود یک سری افراد فزون‌خواه که تا خر خره از بیت‌المال پُر هستند و باز هم سیر نمی‌شوند. ما امروز به جای افرادی مانند مالک اشتر و مسلم بن عقیل به ابوذر نیاز داریم تا از مرز اخلاق و معنویت در جمهوری اسلامی پاسداری کنیم.


به جای استنت قلبی، کابل برق وارد کرده‌اند

وی ادامه داد: وقتی به شهرستان‌ها و بر سر مزار شهدا می‌روم در درونم از شرمساری گریه می‌کنم. امروز چگونه می‌خواهیم به پدر شهیدی بگوییم که برخی رفته‌اند دو میلیون استنت قلبی وارد کنند، اما به جایش کابل برق آورده‌اند و در لحظه هم طوری کارها را هماهنگ کردند که تا ما مطلع می‌شویم از مرز رفته‌اند. اینها که هستند از کجا آمده‌اند. آیا شهدا رفتند تا عده‌ای جیب‌شان پر شود.


کشف 7 پالت داروی تاریخ گذشته بدنسازی در گمرک

وی ادامه داد: ما طی روزهای اخیر ۷ پالت داروی تاریخ گذشته در گمرک گرفتیم که قرار بود به عنوان داروی بدن سازی به عنوان جوانان این مملکت تزریق شود. این سم است. اینها را از کجا می‌آورند با چه کسانی هماهنگ هستند. چرا امروز نباید به یکدیگر کمک کنیم و این شبکه مافیایی را که خوره‌ نظام است از بین ببریم؟

وی تاکید کرد: امروز در کنار زنده کردن یاد شهدا و دفاع مقدس باید همه در کنار هم باشیم تا با هم با این خوره نظام برخورد کنیم و قطعاً موفق خواهیم شد. گرچه جریان پیچیده‌تر از این است که برخی فکر می‌کنند اما من معتقدم که باز هم همان خانه پوشالی و سست عنکبوت است. من این اقدام را آغاز کردم و با فضل الهی آن را ادامه می‌دهم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha