عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با انتقاد از نبود شفافیت در نحوه هزینه‌کرد ارز تخصیص داده شده به سازمان غذا و دارو تاکیدکرد که وزیر بهداشت و درمان را برای پاسخ به سوال نمایندگان پیرامون حواشی ایجاد شده در حوزه دارو به این کمیسیون دعوت خواهند کرد.

سوال از وزیر بهداشت در مجلس پیرامون حواشی ایجاد شده در حوزه دارو کلید خورد

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با انتقاد از نبود شفافیت در نحوه هزینه‌کرد ارز تخصیص داده شده به سازمان غذا و دارو تاکیدکرد که وزیر بهداشت و درمان را برای پاسخ به سوال نمایندگان پیرامون حواشی ایجاد شده در حوزه دارو به این کمیسیون دعوت خواهند کرد.

به گزارش سلامت نیوز، بشیر خالقی در  گفت‌وگو با خانه ملت ، در مورد حواشی ایجاد شده پیرامون وضعیت حوزه دارو و انتشار خبری از سوی مسئول توزیع سازمان غذا و دارو مبنی بر اینکه برخی دانشگاه‌ها بودجه تامین دارو را صرف خرید زمین و تجهیز ساختمان‌هایشان کردند، گفت: اشکالاتی پیرامون نحوه خرید زمین در سازمان غذا و دارو وجود دارد و همین موضوع نیز باعث شده بود تا وزیر بهداشت و درمان تغییراتی در سطح مدیریت این سازمان ایجاد کند.

نماینده مردم  خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته برای شفاف‌سازی در مورد جزییات عملکرد سازمان غذا و دارو و نحوه هزینه‌کردها در بخش‌های مختلف آن، لازم است کمیسیون بهداشت و درمان بر مبنای وظیفه ذاتی که برعهده دارد از وزیر بهداشت و درمان در این رابطه سوال کند.

ضرورت انجام تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو

وی تصریح کرد: یکی دیگر از ابزارهای قانونی که این کمیسیون می‌تواند در جهت شفاف‌سازی در حوزه دارو مورد استفاده قرار دهد، تحقیق و تفص از عملکرد سازمان غذا و دارو است تا به این روش بتوان صحت اخبار منتشر شده در رابطه با وضعیت حوزه دارو را مورد بررسی قرار داد.

خالقی یادآور شد: دیوان محاسبات نیز به عنوان یکی از واحدهای نظارتی که عملکرد تمام دستگاه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد باید این موضوع را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهد.

عضو فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: بی‌تردید این سوال را از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح خواهیم کرد که چرا میزان ارزی که به سازمان غذا و دارو تخصیص داده شده است در غیر مورد خود استفاده شده است، چرا که این موضوع را از سال گذشته از طریق فراکسیون غذا و دارو در نشست با مسئولان این حوزه نیز پیگیری می‌کردیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است سازمان غذا و دارو و انجمن‌های دارویی موظف هستند داروی مورد نیاز مردم را تهیه کرده و در اختیار داروخانه‌ها قرار دهند، بنابراین چنانچه دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز مطالبات این بخش را پرداخت کنند این موضوع قابل پیگیری خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید در کمیسیون حضور پیدا کرده و به سوال نمایندگان در مورد حواشی ایجاد شده در بازار دارو پاسخ دهد و چنانچه پاسخ وی قانع‌کننده نبود، به طور قطع سوال از وی در دستورکار صحن علنی قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha