فوق تخصص روماتولوژیست با بیان اینکه استرس، ژنتیک و سبک زندگی مثلث ایجاد کننده بیمار‌های خود ایمنی هستند، گفت: خوشبختانه با تشخیص و درمان زودتر بیماری‌های خود ایمنی طول عمر بیماران بیشتر شده است.

تحول بزرگی در تشخیص و درمان بیماری‌های خود ایمنی رخ داده است

سلامت نیوز: فوق تخصص روماتولوژیست با بیان اینکه استرس، ژنتیک و سبک زندگی مثلث ایجاد کننده بیمار‌های خود ایمنی هستند، گفت: خوشبختانه با تشخیص و درمان زودتر بیماری‌های خود ایمنی طول عمر بیماران بیشتر شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،عبدالرحمان رستمیان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران  با اشاره علل بروز بیماری‌های خود ایمنی، گفت: ژنتیک، مصرف دخانیات، استرس و اضطراب از موارد مهمی است که در شیوع بیماری‌های اتوایمیون دخیل است.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه شناخت بهتری نسبت به بیماری‌های خود ایمنی حاصل شده است، افزود: با توجه به اینکه تشخص این نوع بیماری ها، دسترسی به پزشکان متخصص در این حوزه و در نتیجه درمان بهتر شده طول عمر بیماران نیز افزایش یافته است.

رستمیان با بیان اینکه بیماری‌های خود ایمنی به طور کامل بهبودی ندارند، تصریح کرد: این نوع بیماری‌ها می‌توانند بدون عارضه بوده و به عبارتی در دوره خاموشی به سر ببرد.

وی با تاکید بر اینکه استرس، اضطراب و همچنین سبک زندگی ناسالم می‌تواند بیماری‌های خود ایمنی را دوباره فعال کند، گفت: باید سبک زندگی تغییر کند تا امکان فعال شدن این نوع بیماری‌ها به حداقل ممکن برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha