دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 278232

فوق تخصص قلب و عروق مضرات و مزایای آنژیوگرافی را تشریح کرد.

صفر تا صد درمان گرفتگی‌های قلبی و عروق

سلامت نیوز: فوق تخصص قلب و عروق مضرات و مزایای آنژیوگرافی را تشریح کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،سیدعلی جمالیان رئیس بیمارستان شهید دکتر لواسانی با اشاره به اقدامات درمانی برای درمان بیماران قلبی، گفت: برای درمان بیماران قلبی و گرفتگی‌های عروق روش‌های درمانی متفاوتی وجود دارد.

وی با اشاره به انجام آنژیوگرافی برای درمان برخی گرفتگی‌های عروق، افزود: هیچ کار تهاجمی بی ضرر نیست و در انژیوگرافی نیز با توجه به اینکه از مواد حاجب استفاده می‌شود ممکن است برای افراد حساس و برخی اعضای بدن آسیب‌هایی به همراه داشته باشد.

جمالیان با بیان اینکه هر اقدام درمانی باید در جای خود انجام شود، تصریح کرد: انژیوگرافی به عنوان اولین روش تشخیصی برای گرفتگی عروق کرونر یا عروق بدن به کار نمی‌رود، اما اگر لازم باشد پزشک مجبور به انجام آن برای بیمار است.

وی ادامه داد: روش‌های تشخیصی غیرتهاجمی مانند تست ورزش، استرس اکو، اسکن و پزشکی هسته‌ای وجود دارد که در صورت گرفتگی عروق بیمار به این روش‌ها ارجاع داده می‌شود و نهایتا با سیتی آنژیو و در مواردی که گرفتگی عروق خیلی شدید باشد بیمار آنژیوگرافی می‌شود.

رئیس بیمارستان شهید دکتر لواسانی با بیان اینکه هیچ کار تهاجمی در روند درمان بدون عارضه نیست، گفت: به طور حتم وقتی پزشکی آنژیوگرافی را برای بیماری تجویز می‌کند نسبت به عوارض آن مطلع بوده و فایده آن بیش از مضرات آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha