باردیگر در میان بی‌خیالی مسوولان انتظامی، شهری و قضایی برای برخورد جدی با صاحبان حیواناتی که به دیگر شهروندان آسیب می‌زنند، این‌بار زنی باردار در اصفهان هدف حمله سگی بزرگ قرار گرفت. این زن جوان که باردار بوده، هم‌اکنون در بیمارستان بستری است و روند درمانی را پشت‌سر می‌گذارد.

سگ گردانی بار دیگر حادثه آفرید

سلامت نیوز:باردیگر در میان بی‌خیالی مسوولان انتظامی، شهری و قضایی برای برخورد جدی با صاحبان حیواناتی که به دیگر شهروندان آسیب می‌زنند، این‌بار زنی باردار در اصفهان هدف حمله سگی بزرگ قرار گرفت. این زن جوان که باردار بوده، هم‌اکنون در بیمارستان بستری است و روند درمانی را پشت‌سر می‌گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه صبح نو ،عصر روز شنبه در‌حالی‌که خانمی جوان به‌همراه خواهر و خواهرزاده‌هایش به قصد خرید از منزل خارج می‌شود، با حمله سگی بزرگ‌جثه مواجه می‌شود. این خانم که باردار بوده، با صورت به زمین می‌خورد که به‌دلیل بارداربودن، بلافاصله با کمک اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شود.

آقای غفور راستین، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، درباره این حادثه و امدادرسانی در اصفهان گفته است: ساعت 19:16 روز شنبه بابت زمین‌خوردگی در میدان نگین ملک‌شهر، از مرکز فوریت‌های پزشکی امدادخواهی و یک کد اورژانس سریعا به محل اعزام شد.

به گفته وی، با حضور تکنسین‌های اورژانس در صحنه، مصدوم که از ناحیه شکم احساس درد می‌کرد، دلیل زمین‌خوردن را حمله سگ خانگی عنوان کرد. وی خاطرنشان کرد: مصدوم پس از انجام اقدامات اولیه، برای تکمیل درمان به بیمارستان غرضی اعزام شد.

مسوولان پیگیری کنند
همسر مصدوم این حادثه، آقای محسن شاهمرادی است. او نیز در گفت‌و‌گو با صداوسیما، این ماجرا را تشریح می‌کند و می‌گوید: همسر 30 ساله‌ام در خیابان ملک‌شهر اصفهان، به‌همراه دو خواهرش در حال پیاده‌روی به‌سوی بازار بودند که ناگهان یک قلاده سگ خانگی عظیم‌الجثه از خانه‌ای خارج و به آن‌ها حمله می‌کند.

محسن شاهمرادی افزود: در این حادثه، همسرم پس از مشاهده این حیوان پا به فرار می‌گذارد که با حمله ناگهانی سگ با صورت و شکم به زمین برخورد می‌کند. وی با اشاره به اینکه همسر وی هم‌اکنون در بیمارستان غرضی اصفهان بستری است و از ناحیه دست و زانو دچار مصدومیت جزئی شده، گفت: با آزمایش‌های انجام‌شده، پزشکان اعلام کردند قلب جنین 9ماهه وی سالم است ولی به‌دلیل این حادثه احتمال زایمان زودرس وجود دارد.


وی درباره شکایت از عامل این حادثه و صاحب سگی که به همسرش حمله کرده نیز به «فارس» گفته است: پس از این حادثه، با نیروی انتظامی تماس گرفتیم که اعلام کردند مصدوم هر زمان بهبود یافت، برای شکایت به کلانتری مراجعه کند. نهایتا بعد از چندین‌بار تماس با نیروی انتظامی، افسری در محل حاضر شد و درنهایت، ساعت 11:30 صورت‌جلسه‌ای به ما داده شد.

شاهمرادی گفت: شنبه‌شب مشخص شد قلب جنین کار می‌کند؛ اما پس از انجام سونوگرافی، بنابر گفته پزشکان، احتمال زایمان زودرس در هشت‌ماهگی وجود دارد و ازآنجاکه سگ عامل این حمله بوده، باید بررسی بیشتری انجام شود. وی با بیان اینکه به‌دلیل سگ‌داری شخص دیگری درگیر فرایند درمان شده‌ایم، تأکید کرد: از دادستان اصفهان و مسوولان انتظامی خواهشمندم پیگیر این مسأله باشند؛ اما تا این لحظه حتی نمی‌دانیم صاحب سگ چه کسی بوده است تا بتوانیم پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

 بیمارستان شهیدغرضی شهر اصفهان مشخص کرد فرد مصدوم عصر دیروز از بیمارستان مرخص شده و حال عمومی او نیز مساعد بوده است. البته، مسوولان پزشکی و درمانی استان اصفهان نیز ضمن تأیید این حمله، از پیگیری روند درمانی مضروب این حادثه خبر دادند.


خاطرات تلخ دائمی
اگرچه همسر مصدوم اعلام کرده است مضروب‌شدن همسرش به‌دلیل هجوم سگ بوده است، برخی اعتقاد دارند آسیب خانم باردار ناشی از حمله مستقیم سگ نبوده است. این مطلب را آقای عابدی، سخنگوی اورژانس استان اصفهان گفته است.

به‌اعتقاد عابدی، آسیب به خانم باردار در حین فرار و براثر زمین خوردن او رخ داده است. این اظهارنظر در حالی مطرح شده که حتی اگر آسیب این شهروند اصفهانی ناشی از هجوم مستقیم سگ نبوده باشد، حتما عامل اصلی بوده است. گفتنی است تجربه افکار عمومی درباره هجوم مستقیم سگ‌ها یادآور تجربیات تلخی است.


23آذر۱۳۹۷، دختربچه خانواده‌ای که برای تفریح به بوستان حاشیه رودخانه در شهر لواسان رفته بودند، با حمله مستقیم دو سگ مهاجم مواجه شد که مصدومیت جسمی شدید این کودک 10ساله را به‌دنبال داشت. البته، کابوس‌های بعد از آن حادثه نیز همراه این کودک شد که خانواده وی در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها در‌این‌باره گفته بودند. حتی روان‌شناسان نیز اظهار کردند که ترس ناشی از حمله سگ می‌تواند تا آخر عمر همراه این فرد باشد. درضمن، باید تلاش کرد خاطره تلخ حمله سگ‌ها از ذهنش پاک شوند.


در ماه‌های اخیر، توجه افکار عمومی به معضل سگ‌گردانی برخی شهروندان در شهرهای مختلف جلب شده است و مسوولان شهری و انتظامی هم در‌این‌باره هشدارهایی داده‌اند؛ اما نکته مهم این است که ازلحاظ قانونی به‌نظر می‌رسد خلأهایی وجود دارد.

این مسأله موجب شده افرادی که در منزل خود سگ دارند، هرازگاهی موجب ترس همسایگان و شهروندان دیگر شوند. غیر از این مسأله، موضوع نظافت و سروصدای سگ‌ها که موجب آزار همسایگان می‌شود، از نکاتی است که حتی در کشورهای اروپایی مسأله‌ای حل‌شده است؛ اما در کشور ما به‌طورجدی موردتوجه قرار نمی‌گیرد.


مروری بر اقدامات قانونی انجام‌شده در‌این‌زمینه نشان می‌دهد که اسفند۱۳۸۹ طرحی در قالب الحاق یک ماده به قانون مجازات اسلامی در صحن علنی مجلس اعلام وصول و بعد از آن به آرشیو سپرده شده است. همچنین، در سال ۱۳۹۳ ‌باردیگر 32 نماینده مجلس طرح مشابهی به هیأت‌رییسه فرستادند که درصورت تصویب آن، با «گرداندن سگ و میمون در اماکن عمومی» برخورد شود.

طبق این طرح نه‌تنها سگ‌گردانی در شهر، بلکه معامله و نگهداری این حیوان‌ها در خانه نیز مجازاتی چون 74 ضربه شلاق و جریمه نقدی از یک تا 10میلیون ‌تومان داشت.

طرح پیشنهادی نخست در آن ‌روزها در کمیسیون‌های فرهنگی، بهداشت و درمان و شوراها و امور داخلی بررسی شد. تدوین‌کنندگان طرح هدف از تهیه آن را مقابله با روند فزاینده سگ‌گردانی در معابر و نگهداری آن در آپارتمان‌ها و شهرهای بزرگ، به‌ویژه تهران اعلام کرده بودند؛ اما همچنان خبری از نتیجه آن در دست نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha