نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان داده است که تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های متابولیک قلبی رو به افزایش است.

افزایش تلفات مرگ‌ومیر ناشی از بیماری متابولیک قلبی

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان داده است که تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های متابولیک قلبی رو به افزایش است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: مجموع تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت و فشار خون که به بیماری‌های متابولیک قلبی شناخته شده‌اند از سال ۲۰۱۱ افزایش داشته است. این بیماری‌ها عامل اصلی مرگ‌های قابل پیشگیری در سراسر جهان هستند.


در این بررسی آمده‌ است: درحالیکه مجموع نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی طی سال‌ها در این کشور کاهش پیدا کرده اما ‌این روند کاهشی پس از سال ۲۰۱۰ کند شده‌ است. مرگ و میر ناشی از سکته مغزی و دیابت از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ رو به کاهش بوده اما پس از آن این روند تغییر کرده‌است. همچنین مرگ و میر ناشی از فشار خون بالا در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۷ افزایش پیدا کرده‌است.


یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه نورث‌وسترن گفت: اکثریت مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های متابولیک قلبی قابل پیشگیری است. یافته‌ها حاکی از آن است که تلاش‌ها برای مقابله با کاهش عوارض بیماری‌های قلبی عروقی نتیجه بخش نبوده‌است.
محققان آمریکایی با بررسی اطلاعات موجود در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۷ بر مرگ و میرهای ناشی از بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت و فشار خون تمرکز داشته و فاکتور سن را نیز در نظر گرفتند.


به گزارش مدیکال اکسپرس، به گفته محققان افزایش تلفات این بیماری‌ها به دلیل روند رشد چاقی در دهه‌های اخیر بوده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha