مدیر درمانگاه‌های جمعیت هلال احمر در کاظمین از پذیرش روزانه یکهزار زائر در سه درمانگاه جمعیت هلال احمر در کاظمین خبر داد.

پذیرش روزانه بیش از یک‌هزار زائر در درمانگاه‌های هلال احمر در کاظمین

سلامت نیوز: مدیر درمانگاه‌های جمعیت هلال احمر در کاظمین از پذیرش روزانه یکهزار زائر در سه درمانگاه جمعیت هلال احمر در کاظمین خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، علی عباسی در این باره افزود: علاوه بر درمانگاه جنت فردوس کاظمین، درمانگاه صاحب‌الزمان(عج) در ابتدای خیابان صاحب‌الزمان کاظمین از چهارشنبه و نیز درمانگاه امام علی(ع) از پنجشنبه در محل ورودی باب امام علی(ع) حرم امامین کاظمین راه‌اندازی شد.

وی افزود: درمانگاه‌های جنت فردوس، امام علی(ع) و صاحب‌الزمان(عج) در روزهای اخیر روزانه بیش از یک‌هزار پذیرش داشتند که پیش‌بینی ما افزایش این آمار مراجعان تا اربعین است.

مدیر درمانگاه‌های کاظمین جمعیت هلال احمر درباره تعداد نیروهای مستقر در مراکز درمانی پزشکی حج و زیارت در کاظمین اظهار کرد: در مرحله‌ نخست حدود ۱۱۵ نفر نیروی درمانی، امدادی و خدماتی در کاظمین مشغول خدمت شدند که در هر شیفت پنج پیراپزشک و دو نفر پزشک و در کل روزانه شش پزشک در درمانگاههای کاظمین به ارائه خدمت به زائران می‌پردازند ضمن اینکه سایر نیروهای اجرایی مانند تکنسین‌های داروهای وکارشناسان محیط نیز فعال هستند.

عباسی افزود: چهار آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای ارائه خدمت در کاظمین مستقر بوده و گروه امدادی شامل ۲۰ نفر درسه درمانگاه جنت الفردوس، باب امام علی(ع) و باب صاحب‌الزمان(عج) خدمت می‌کنند.

وی افزود: در روزهای اخیر یک مورد اعزام بیمار به ایران داشتیم که فرد مشکل شریانی گرفتگی عروق با عارضه قبلی داشت.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر، وی همچنین از یک مورد حادثه تصادف با هشت نفر مجروح در منطقه سلمان(زعفرانیه بغداد) در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: اقدامات امدادی و درمانی برای این مصدومان انجام و مجروحان مداوای سرپایی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha