رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران، گفت: تنها فرق رشته بیهوشی در کشور ما با سایر کشورهای دنیا، در میزان درآمد متخصصین بیهوشی است.

تنها فرق رشته بیهوشی در ایران و جهان

سلامت نیوز:رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران، گفت: تنها فرق رشته بیهوشی در کشور ما با سایر کشورهای دنیا، در میزان درآمد متخصصین بیهوشی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،علیرضا سلیمی، اظهار داشت: تمام بیمارستان ها در دنیا و کشور ما، از وجود متخصصین بیهوشی استفاده می کنند. در ایران، از نقاط مرزی تا پایتخت، همکاران بیهوشی به صورت شبانه روزی مشغول خدمت هستند.


وی با اشاره به جوان بودن رشته بیهوشی در مقایسه با رشته هایی مثل جراحی، گفت: وارد شدن بیهوشی به عرصه سلامت، باعث شده تحول بزرگی در علم پزشکی به وجود بیاید. خیلی از اعمال جراحی بزرگ، پیوندها و...، منجر به افزایش طول عمر بیماران شده و توانسته تاثیر زیادی در حوزه پزشکی داشته باشد.


سلیمی به جایگاه بیهوشی در ایران اشاره کرد و افزود: رشته بیهوشی در ایران هم سنگ با بهترین کشورهای دنیا گام بر می دارد و تنها فرق رشته بیهوشی در کشور ما با سایر کشورهای دنیا، در میزان درآمد متخصصین بیهوشی است. به طوری که همان تخصص و خدمات را با استاندارد بسیار بالا اما با درآمد پایین انجام می دهند.


وی گفت: در بین تخصص های پزشکی، بیهوشی تخصص جالبی است و خیلی از مردم با توانایی های این رشته آشنا نیستند.
رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران، ادامه داد: از مسئولان وزارت بهداشت درخواست می کنم، مشکلات کاری و تعرفه ای بیهوشی حل شود تا روند ورود افراد نخبه به این رشته مرتفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha