جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 284557

فوق تخصص گوارش و کبد گفت: هنگام بروز آپاندیس دردی در ناحیه پایین شکم در سمت راست احساس می‌شود و ادامه پیدا می‌کند؛ به طوری که با مصرف مُسکن نیز خوب نمی شود و باید جراحی شود.

«آپاندیس» چه علائمی دارد؟

سلامت نیوز: فوق تخصص گوارش و کبد گفت: هنگام بروز آپاندیس دردی در ناحیه پایین شکم در سمت راست احساس می‌شود و ادامه پیدا می‌کند؛ به طوری که با مصرف مُسکن نیز خوب نمی شود و باید جراحی شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، آپاندیس زائده‌ای کوچک و انگشتی شکل است که از روده‌ بزرگ و در ناحیه پایین و راست شکم منشعب می‌شود و می‌تواند باعث مشکلاتی جدی شود.

رضا ملک زاده، فوق تخصص گوارش و کبد و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «بیماری آپاندیس چه علائمی دارد؟»، اظهار داشت: به طور کلی آپاندیس پدیده حادی است و این دردهایی که خفیف و مزمن است، هیچ وقت آپاندیس نیست.

وی ادامه داد: آپاندیس بیماری است که وقتی فرد را دچار خود می‌کند درد شدیدی دارد؛ به طوری که انسان را مجبور به مراجعه به اورژانس می‌کند و هیچ نشانه قبلی ندارد.

این فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به نشانه‌های ظاهری این بیماری، خاطرنشان کرد: هنگام بروز آپاندیس دردی در ناحیه پایین شکم در سمت راست حساس می‌شود و ادامه پیدا می‌کند؛ به طوری که با مصرف مُسکن نیز خوب نمی شود و باید جراحی شود.

ملک زاده تصریح کرد: البته خیلی از دردهایی که در ناحیه شکم احساس می‌کنیم ربطی به آپاندیس ندارد بلکه بیشتر دردهای عصبی  بوده و مربوط به اسپاسم است؛ بنابراین آپاندیس چیزی نیست که نشانه‌هایی داشته باشد که بدانیم در آینده به آپاندیس دچار می‌شویم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha