رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور گفت: همانطور که لیسانسیه‌های رادیولوژی نمی‌توانند اقدام به جراحی بیماران کنند، داروسازان نیز از تجربه و تبحر کافی برای فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی برخوردار نیستند.

انتقاد از دخالت داروسازان در حوزه تجهیزات پزشکی

سلامت نیوز: رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور گفت: همانطور که لیسانسیه‌های رادیولوژی نمی‌توانند اقدام به جراحی بیماران کنند، داروسازان نیز از تجربه و تبحر کافی برای فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی برخوردار نیستند.

به گزارش سلامت نیوز، احمد مسلمی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه حدود 5 سال قبل حوزه تجهیزات پزشکی به عنوان زیرمجموعه‌ای از سازمان غذا و دارو قرار گرفت،‌ اظهار داشت:‌ از سال‌های گذشته این نگرانی وجود داشت که مدیریت حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در آینده با مشکلاتی مواجه شود و ما همیشه این دغدغه را داشتیم که داروسازان نباید در حیطه مسؤولیت متخصصان تجهیزات پزشکی دخالت کنند.

وی با بیان اینکه به تازگی فشار داروسازان به سازمان غذا و دارو منجر به این اتفاق شده است، گفت:‌ معتقدیم که تمام اقشار و گروه‌ها می‌توانند در حوزه‌های سرمایه‌گذاری که نیازی به تخصص خاص ندارد حضور داشته باشند اما در جایی که مسؤولیت حفظ جان مردم جامعه در میان باشد نباید اجازه فعالیت به افراد غیرمتخصص را داد.

 رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور افزود: همانطور که لیسانسیه‌های رادیولوژی نمی‌توانند اقدام به جراحی بیماران کنند داروسازان نیز از تجربه  و تبحر کافی برای فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی را ندارند و نمی‌توانند به عنوان مسؤول فنی تجهیزات پزشکی کار کنند.

مسلمی تأکید کرد: مسؤول فنی تجهیزات پزشکی باید دوره‌های لازم این کار را گذرانده باشد و همچنین لازم است برای فعالیت این افراد پروانه کار صادر شود به دلیل اینکه این متخصصان باید در برابر مسؤولیت خود حمایت قضایی داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه ما در حوزه تجهیزات پزشکی دارای بزرگترین بانک اطلاعاتی هستیم،‌گفت:‌ در این زمینه می‌توانیم برای افزایش رونق تولید کالاهای داخلی به وزارت بهداشت کمک کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha