شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

پیشرفت‌های بدست آمده در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری وبا در برخی از کشورهای اصلیِ محل شیوع این بیماری، با کاهش موارد جهانی ابتلا به آن همراه بوده‌ است.

کاهش جهانی موارد ابتلا به وبا

سلامت نیوز:پیشرفت‌های بدست آمده در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری وبا در برخی از کشورهای اصلیِ محل شیوع این بیماری، با کاهش موارد جهانی ابتلا به آن همراه بوده‌ است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در اطلاعیه‌ای و با تاکید بر اقدامات موثر در پیشگیری و کنترل بیماری وبا در نقاط کانونی شیوع این بیماری همچون هائیتی، سومالی و کنگو اعلام کرد: موارد ابتلا به وبا در سراسر جهان در سال ۲۰۱۸ کاهش ۶۰ درصدی داشته‌ است.   


«تدروس آدهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: کاهش موارد ابتلا به بیماری وبا در چندین کشور اصلی شیوع این بیماری مشاهده شده که حاکی از تقویت مشارکت کشورها در اعمال اقدامات جهانی با هدف کند ساختن و پیشگیری از شیوع وباست.


وی تاکید کرد: راهکار دائمی برای ریشه‌کن ساختن بیماری وبا به تقویت دسترسی افراد به آب آشامیدنی سالم و رعایت بهداشت و نظافت بستگی دارد.


به گزارش سایت اطلاع‌ رسانی سازمان جهانی بهداشت، در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۹۹ هزار و ۴۴۷ مورد ابتلا به وبا و ۲۹۹۰ مورد مرگ ناشی از آن در ۳۴ کشور گزارش شد. درحالیکه شیوع این بیماری در کشورهای متعددی همچنان ادامه دارد موارد ابتلا به این بیماری در سال ۲۰۱۹ روند کاهشی داشته است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha