یک مقام مسئول چین روز سه‌شنبه تایید کرد یک بیمار دیگر بر اثر شیوع ویروس مرموز و ناشناخته جان خود را از دست داده و شمار قربانیان به چهار نفر رسیده است.

مرگ چهارمین فرد بر اثر شیوع ویروس مرموز در چین

سلامت نیوز: یک مقام مسئول چین روز سه‌شنبه تایید کرد یک بیمار دیگر بر اثر شیوع ویروس مرموز و ناشناخته جان خود را از دست داده و شمار قربانیان به چهار نفر رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شبکه خبری العالم از رویترز؛ ژونگ نانشان، مقام مسئول در تحقیقات درباره این ویروس، گفته است٬ به رغم این که این ویروس می‌تواند از طریق تماس مستقیم و نزدیک انسان‌ با انسان نیز شیوع پیدا کند، اما با هوشیاری و پیشگیری می‌توان مانع گسترش آن شد.

ژونگ نانشان همچنین اظهار داشت: تا زمانی که اقدامات پیشگیرانه انجام شود خطر تکرار بیماری مرگبار سندرم حاد تنفسی سارس وجود نخواهد داشت.

بیماری سارس که در سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ از چین آغاز شد، دست کم ۸۰۰ کشته در جهان برجای گذاشت.

این مقام مسئول چین در ادامه گفته است، تنها دو هفته طول کشید تا این ویروس جدید ناشناخته شناسایی شود.

وی اضافه کرده است، شیوع این ویروس هنوز در مراحل اولیه خود است و چین از سیستم های نظارتی و قرنطینه خوبی برای کمک به کنترل آن برخوردار است.

این ویروس از شهر ووهان، استان هوبئی، به دیگر شهر های چین از جمله پکن و شانگهای سرایت کرده است. تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و دست‌کم چهار مورد ابتلا به این بیماری در کره جنوبی، تایلند و ژاپن نیز گزارش شده است.

استرالیا نیز روز سه شنبه اعلام کرد که مسافرانی که از ووهان وارد این کشور می‌شوند، معاینه خواهند شد. این اقدام در راستای جلوگیری از احتمال سرایت این ویروس به دیگر مناطق انجام می‌شود. این در حالی است که سال نو در چین از این هفته آغاز می شود و احتمال می رود ده‌ها میلیون نفر در این ایام سفر کنند.

پیش از این، آمریکا و برخی کشورهای آسیایی تدابیر بهداشتی و معاینه برای مسافرانی که از شهر ووهان وارد می‌شوند، در نظر گرفتند.

بنا بر اعلام تلویزیون چین، تا ساعت شش بعد از ظهر دوشنبه ۲۱۷ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که ۱۹۸ نفر از آنها در شهر ووهان هستند.

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد به احتمال بسیار زیاد این ویروس از حیوان به انسان انتقال پیدا کرده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha