معاون نظارت سازمان نظام پزشکی با تأکید بر اینکه استفاده از کارتخوان توسط پزشکان یک الزام است، گفت: 2 درصد از درآمد کل یک پزشک در صورت عدم استفاده از کارتخوان، به عنوان جریمه دریافت می‌شود.

میزان جریمه عدم استفاده «پزشکان» از کارتخوان اعلام شد

سلامت نیوز:معاون نظارت سازمان نظام پزشکی با تأکید بر اینکه استفاده از کارتخوان توسط پزشکان یک الزام است، گفت: 2 درصد از درآمد کل یک پزشک در صورت عدم استفاده از کارتخوان، به عنوان جریمه دریافت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به قانون الزام استفاده پزشکان از کارتخوان، اظهار داشت: بر اساس آمار بانک مرکزی، استفاده پزشکان از کارتخوان رشد خوبی داشته است.
وی ادامه داد: بر اساس توافق با سازمان امور مالیاتی، اقداماتی صورت گرفت و بر این اساس قانونی در مجلس تصویب شد و در 13 آبان ماه سال جاری توسط رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد که تمام صنوف را در نظر گرفته است. فرصتی به جامعه پزشکی برای دریافت کارتخوان داده شد؛ این فرصت تا اول مهر بود اما بر اساس تفاهم‌ها این زمان تمدید شد.


جهانگیری تصریح کرد: پزشکان تا سی‌ام بهمن فرصت دارند تا برای دریافت کارتخوان اقدام کنند. البته سازمان نظام پزشکی در این خصوص اقداماتی انجام داده و جلسات مختلفی با اعضا و روسای سازمان نظام پزشکی در سراسر کشور برگزار کرده است.


معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به چگونگی ثبت‌نام کارتخوان از سوی پزشکان، خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی باید برای ثبت‌نام در سامانه مالیاتی وارد شوند و از طریق این سامانه کد 16 رقمی از شرکت دریافت‌کننده کارتخوان اعلام می‌شود که باید آن را وارد کرده و شماره حساب اعلام کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 50 درصد پزشکان برای دریافت کارتخوان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: اختلافی در این خصوص وجود دارد که قسمتی از پزشکان ارتباط مستقیمی با بیمار ندارند؛ مانند پزشکان طب اورژانس یا پزشکان عمومی که موئدی مالیاتی هستند، اما در درمانگاه‌ها فعالیت می‌کنند و الزامی برای کارتخوان ندارند.


جهانگیری با اشاره به راهکارهای بازدارنده برای عدم تمکین پزشکان مبنی بر استفاده از کارتخوان، ابراز داشت: در قانون و سامانه مودیان مالیاتی جرائمی در نظر گرفته شده و 2 درصد از درآمد کل پزشک در صورت عدم استفاده از کارتخوان به عنوان جریمه دریافت می‌شود که این موضوع را به جامعه پزشکی انتقال داده‌ایم.
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: بر اساس تفاهمی که با سازمان امور مالیاتی داشتیم، روش‌های ایجابی را در نظر گرفته‌ایم؛ ضمن اینکه کارگاه‌های آموزشی نیز در سراسر کشور برای جامعه پزشکی برگزار کردیم و قرار است سازمان نظام پزشکی شهرستان‌ها و استان‌های مختلف نیز جلساتی با نمایندگان امور مالیاتی در این خصوص داشته باشند.


وی تاکید کرد: در سازمان نظام پزشکی بر این موضوع تاکید داریم که باید رابطه مالی پزشک و بیمار قطع شود و به سمت بیمه حرکت کنیم؛ ضمن اینکه امروز استفاده از کارتخوان توسط پزشک یک الزام است و ما در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و درباره چگونگی اطلاع‌رسانی مردم در خصوص تخلفات مربوطه در حال برنامه‌ریزی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha