آسپرین دارویی است که علاوه بر تجویز به‌عنوان کاهش‌دهنده درد و تب برای درمان یا جلوگیری از حملات قلبی، سکته مغزی و درد قفسه سینه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با داروی جلوگیری‌کننده حملات قلبی و سکته مغزی بیشتر آشنا شوید

سلامت نیوز:آسپرین دارویی است که علاوه بر تجویز به‌عنوان کاهش‌دهنده درد و تب برای درمان یا جلوگیری از حملات قلبی، سکته مغزی و درد قفسه سینه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا از drugs.com، آسپرین دارویی است که با کاهش موادی در بدن که باعث درد، تب و التهاب می‌شوند کار می‌کند.


این دارو برای درمان درد، کاهش تب و التهابات استفاده می‌شود و در مواردی برای درمان یا جلوگیری از حملات قلبی، سکته مغزی و درد قفسه سینه تجویز می‌شود.


مواردی که در مصرف آسپرین باید به آن توجه شود

نکته مهمی که پیش از مصرف آسپرین باید به آن توجه کرد این است که افرادی‌که دارای اختلال خونریزی همچون هموفیلی هستند و یا به داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی حساسیت دارند نباید از این دارو استفاده کنند.در صورتی‌که مصرف‌کننده آسپرین به بیماری‌هایی همچون آلرژی‌های فصلی، زخم معده، بیماری‌های کبدی و کلیوی، نقرس و بیماری قلبی مبتلا است حتماً باید پزشک معالج را پیش از مصرف دارو مطلع کند.با توجه به این‌که آسپرین به شیر مادر منتقل شده و از آنجا ممکن است به کودک شیرخوار آسیب برساند، مصرف آن در دوران شیردهی ممنوع است.

عوارض جانبی مصرف آسپرین چیست؟


آسپرین همچون سایر داروها دارای یک‌سری عوارض جانبی است که در صورت مشاهده باید مصرف آن متوقف و پزشک معالج نسبت به آن آگاه شود.
برخی از این عوارض عبارتند از: توهم، تنفس سریع، درد معده، حالت تهوع، مدفوع خونی، تب بیش از سه روز، خواب‌آلودگی و ...


تداخلات دارویی آسپرین چیست؟
مصرف داروهای ضد انعقاد خوراکی در حین درمان همراه با آسپرین خطر خونریزی را افزایش می‌دهد.مصرف همزمان این دارو با آنتی بیوتیک‌ها و داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی احتمال بروز عوارض گوارشی را تشدید می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha