سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرده که امسال حقوق همه کارمندان به جز پزشکان افزایش خواهد یافت، در صورتی که هم اکنون نیز اغلب پزشکان به علت مشکلات معیشتی به مشاغل غیر پزشکی مشغول شده اند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در گفتگو با  مهر افزود: متاسفانه در مورد حقوق پزشکان، نگاه دولتمردان فقط به یک تا 2 درصد از پزشکانی است که از درآمدهای بالا برخوردارند، در صورتی که تعداد زیادی از پزشکان به ویژه پزشکان عمومی کشور، در تامین زندگی خود دچار مشکلات مالی هستند.

دکتر ایرج خسرونیا با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام کرده که امسال حقوق همه کارمندان به جز پزشکان افزایش خواهد یافت، گفت: این ابهام در بین پزشکان وجود دارد که این گروه از کارمندان دولت با سایرین چه تفاوتی دارند.

وی همچنین اظهار داشت: مشکلات اقتصادی پزشکان عمومی کشور باعث شده که این افراد به فعالیت های غیر پزشکی روی بیاورند تا بتوانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

رئیس هجدهمین کنگره پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: پزشکان نیز جزء افراد این جامعه هستند بنابراین نمی توانند از تورم به دور باشند و از سوی دیگر مردم به خدمات این افراد نیاز دارند اما زمانی که پزشکان نتوانند از طریق خدمات پزشکی هزینه های زندگی خود را تامین کنند به شغل های دیگر روی می آورند.

وی گفت: با توجه به تورم هرساله، در صورت عدم افزایش حقوق پزشکان، پزشکانی که جزء کارمندان دولت هستند نظیر پزشکان شاغل در طرح ارجاع و پزشک خانواده، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، قطارها و مدارس، متحمل ضرر و زیان می شوند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: نباید تعداد محدودی از پزشکان با درآمد بالا را با اغلب پزشکان کشور که دارای درآمد بسیار پایین هستند، مقایسه کرده و در یک سطح قرار داد چرا که وضعیت اغلب پزشکان به ویژه پزشکان عمومی بسیار متفاوت است.

خسرونیا با بیان اینکه 50 درصد گروه پزشکی را افرادی تشیکل می دهند که حقوق خود را از دولت دریافت می کنند و جز آن حقوق دیگری ندارند، گفت: هم اکنون بسیاری از پزشکان جوان با وجود تاهل، توانایی تهیه مسکن کوچک ندارند بنابراین مجبورند که جدا از هم زندگی کنند.

وی گفت: عدم افزایش حقوق پزشکان در ارائه کیفیت خدمات پزشکی به بیماران تاثیر بسزایی دارد به گونه ای که حتی اگر پزشکان به لحاظ حرفه ای، دارای سابقه زیادی باشند بازهم به علت مشغله فکری، توانایی انجام درمان را به شیوه صحیح ندارند که این امر نیز جان بیماران را تهدید خواهد کرد.

خسرونیا با بیان اینکه حقوق پزشکان شاغل در دانشگاه ها با برابر با پرستاران است، گفت: عدم کافی بودن حقوق پزشکان باعث می شود که این افراد برای افزایش درآمد خود مجبور می شوند که بر خلاف استانداردهای موجود تعداد بیشتری از بیماران را طی روز ویزیت کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات مربوط به معیشت و حقوق پزشکان کشور در هجدهمین کنگره پزشکان متخصص داخلی ایران در حضور مسئولان وزارت بهداشت مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: حقوق پزشکان بین 250 تا 350 هزار تومان، رزیدنت های شاغل در دانشگاهها دارای حقوق بین 80 تا 90 هزار تومان و پزشکان سرباز نیز حقوق 30 هزار تومانی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha