سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از افزایش اتاق‌های ایزوله در گرمخانه‌های تهران برای مقابله با شیوع کروناویروس خبر داد.

افزایش اتاق‌های ایزوله در گرمخانه‌های پایتخت/هیچ موردی از کرونا ویروس نداشتیم

سلامت نیوز:سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از افزایش اتاق‌های ایزوله در گرمخانه‌های تهران برای مقابله با شیوع کروناویروس خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«سید مالک حسینی» سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران  درباره اقدامات گرمخانه‌ها و سامان‌سراهای پایتخت برای مقابله با شیوع کروناویروس گفت: مراقبت‌های ویژه مددکاران و پرسنلی که با مددجوها ارتباط مستقیم دارند، موضوع مهمی است.

بحث ضدعفونی مراکز به صورت روزانه انجام می‌شد، اما براساس دستورات جدید مقرر شد، برای برخی مراکز روزی دوبار و برخی مراکز روزی سه بار ضدعفونی انجام شود و این اقدام صرف به کف‌شویی محدود نشود و تمامی سطوح و هرجایی که احتمال تماس وجود دارد ضدعفونی شود.


حسینی افزود: وسائل ضدعفونی در حد مقدورات تامین شده است و با توافقی که با وزارت بهداشت صورت گرفت،‌ مقرر شد در دو مرکز نگهداری موقت زنان و مردان خاورشهر و لویزان که افرادی با شرایط خاص در آنها نگهداری می‌شوند و به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای سیستم ایمنی بدنشان پایین است، پس از بررسی‌ها تا پایان وقت امروز در این دو مرکز دو تیم پزشکی مستقر شود.


سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: اتاق‌های ایزوله  در گرمخانه‌ها توسعه داده شده است و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم و براساس پروتکل‌های تخصصی وزارت بهداشت در بالاترین سطح ممکن بهداشتی قرار داریم.


او همچنین درباره مراکز پرتو گفت: در مراکز پرتو که مدرسه ویژه کودکان کار است، پیشنهاد تعطیلی مدارس را مطرح کردیم، اما این تصمیم منوط به تصمیم کلی نظام آموزش‌و‌پرورش است و تابع آن هستیم.


او درباره ضدعفونی خودروهای گشت نیز گفت: این خودروها قبلا از طریق اشعه U.V ضدعفونی می‌شدند و مقرر شد علاوه بر آن  شست‌و‌شوی روزانه نیز انجام شوند و در صورت لزوم سه نوبت ضدعفونی هم در دستور کار قرار گیرد. 


حسینی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون مورد مشکوکی از کرونا ویروس در گرمخانه‌ها ثبت شده است، گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کروناویروس در گرمخانه‌ها ثبت نشده است. سه مورد سرماخوردگی داشتیم که باحضور تیم اورژانس و بررسی ها مشخص شد، مورد خاصی نبوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha