یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 290066

پیشنهاد هایی برای آن‌ها که این روزها با ماندن در خانه، مشکل ریزه خوری پیدا کرده‌اند! این روزها با ماندن در خانه، برای بسیاری از ما مشکل خرده‌خوری هم شدت یافته است. با ماندن در خانه، چندین و چند بار به داخل آشپزخانه می رویم و در یخچال را باز می‌کنیم و هر بار هم با این‌که گرسنه نیستیم، چیزی بر می‌داریم و می‌خوریم.

چطور در یخچال را کمتر باز کنیم؟!

سلامت نیوز:پیشنهاد هایی برای آن‌ها که این روزها با ماندن در خانه، مشکل ریزه خوری پیدا کرده‌اند! این روزها با ماندن در خانه، برای بسیاری از ما مشکل خرده‌خوری هم شدت یافته است. با ماندن در خانه، چندین و چند بار به داخل آشپزخانه می رویم و در یخچال را باز می‌کنیم و هر بار هم با این‌که گرسنه نیستیم، چیزی بر می‌داریم و می‌خوریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،این کار اما می‌تواند باعث افزایش وزن شود و حتی بهداشت دهان و دندان ما را هم کاهش دهد. اگر شما چنین دغدغه‌ای دارید، توصیه‌های زیر برای شما تهیه شده است. توصیه‌هایی که کمک می‌کند تا کمتر خرده‌خوری کنید.  

منظم غذا بخورید

ممکن است به دلیل تعطیل شدن مدارس و به هم خوردن برنامه‌های زندگی، این روزها نظم غذا خوردن در خانه شما به هم خورده باشد. توجه داشته باشید به‌هم‌ریختگی زمان غذا خوردن، می‌تواند به خرده‌خوری بین وعده‌ها دامن بزند.پس سعی کنید تا حد ممکن سه وعده غذایی خود را منظم بخورید و البته هیچ کدام را حذف نکنید.

 پروتئین صبحگاهی را جدی بگیرید

در وعده صبحانه سعی کنید پروتئین کافی بخورید. مصرف غذاهای حاوی پروتئین در اول صبح کمک می‌کند تا  احساس سیری بیشتری داشته باشید و هوس ناخنک زدن به خوراکی‌ها کمتر به سراغ‌تان بیاید. پنیر و تخم‌مرغ دو منبع خوب برای پروتئین هستند.در کنار آن می‌توانید با شیر، جو دو سر و مغزهای مختلف، شِیک‌های مناسب برای صبحانه آماده کنید که هم سیرکننده هستند و هم پروتئین خوبی دارند.

  ناهار را ترکیبی بخورید

در وعده ناهار سعی کنید ترکیبی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌های سالم داشته باشید. پلوهای مخلوط یکی از گزینه‌های خوب در این زمینه هستند.این غذاها می‌توانند برای مدتی طولانی‌تر شما را سیر نگه دارند.

آب کافی بنوشید

این روزها حواس‌تان به میزان آب مصرفی‌تان باشد. خوردن آب می‌تواند احساس گرسنگی کاذب در شما را کاهش دهد. هر زمان احساس کرده که  با وجود این‌که تازه چیزی خورده‌اید، دوباره احساس گرسنگی می‌کنید، یک لیوان آب بخورید و 20 دقیقه صبر کنید.در بسیاری از اوقات بعد از این زمان، احساس گرسنگی فروکش می کند و تمایل به خوردن در شما کاهش می‌یابد.

دست‌هایتان را مشغول کنید

خرده‌ یا ریزه خوری گاهی نه به واسطه گرسنگی که به دلیل بیکاری دست‌ها اتفاق می‌افتد. نمونه بارز این وضعیت را می‌توانیم در زمان تماشای تلویزیون ببینیم. برای مقابله با این موضوع سعی کنید از دست‌هایتان بیشتر کار بکشید! بافتنی، قلاب‌بافی یا دیگر هنرهای دستی، روشی خوب برای مشغول نگه داشتن دست‌ها هستند. 

برنامه غذایی بنویسید

اگر مشکل خرده‌خوری در خانه شما فراگیر شده است  و فرزندان شما هم درگیرهستند، پیشنهاد ما استفاده از برنامه تغذیه‌ای است. در ابتدای هر روز، برنامه غذایی روزانه تهیه کنید و مواردی که قرار است خورده شود (اعم از وعده‌های اصلی و میان‌وعده‌ها) را بنویسید. می‌توانید حتی از فرزند کوچک‌تان بخواهید تا تصویر خوراکی‌ها را هم بکشد.برنامه را روی در یخچال نصب و سعی کنید تا خانوادگی به آن پایبند باشید.

فیبر بیشتری مصرف کنید

سعی کنید مصرف سبزیجات را به شکل‌های مختلف در طول روز افزایش دهید. سبزیجات فیبر بالایی دارند و همین باعث می‌شود احساس سیری بیشتری کنید. می‌توانید سبزیجات را آب‌پز و با کمی آب لیمو به عنوان میان‌وعده میل کنید. هویج و شلغم گزینه‌های خوبی برای این روش هستند. این دو مورد هم فیبر خوبی دارند و هم کالری بالایی ندارند. 

 فعالیت ورزشی را جدی بگیرید

شاید انجام ورزش در آپارتمان کار آسانی نباشد اما مطمئن باشید که غیرممکن نیست. ورزش به روش‌های مختلف می‌تواند مانع از خرده‌خوری شود. وقتی افراد با انجام ورزش، توانایی جسمی خود را افزایش می‌دهند، آمادگی بیشتری برای مقاومت روانی در برابر وسوسه‌ها می یابند.

در عین حال ورزش می‌تواند اضطراب ما را کاهش دهد. هر چه ما آرامش بیشتری داشته باشیم، احتمال خرده‌خوری در ما کاهش می‌یابد. ورزش سوخت و ساز بدن ما را هم تنظیم می کند و به این ترتیب تمایل ما به خوردن به صورت مکرر و خارج از برنامه را کاهش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha