شاید در آینده بتوان امکان بروز حمله قلبی را تنها با کمک یک آزمایش خون پیش‌بینی کرد.

پیش‌بینی حمله قلبی فقط با یک آزمایش خون

سلامت نیوز:شاید در آینده بتوان امکان بروز حمله قلبی را تنها با کمک یک آزمایش خون پیش‌بینی کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، بیماری‌های قلبی معمولا قربانیان خود را به صورت ناگهانی غافلگیر می‌کنند، اما پژوهشی که طی ۱۵ سال انجام شده، نشان می‌دهد شاید یک آزمایش خون با حساسیت بالا بتواند نشانه‌های هشداردهنده را پیش از بروز حمله قلبی آشکار کند.


به گزارش  بیزینس‌اینسایدر،این پژوهش نشان می‌دهد آزمایش موسوم به High Sensitive" Troponin-I blood test" که به بررسی میزان پروتئین "Troponin" در بدن می‌پردازد، می‌تواند خطر بیماری قلبی را سال‌ها زودتر پیش‌بینی کند.


پژوهشی که طی یک دوره ۱۵ ساله در آمریکا و روی هشت هزار و ۱۲۱ بزرگسال بین ۵۴ تا ۷۳ سال انجام شده، توانایی این آزمایش را در پیش‌بینی حمله قلبی نشان می‌دهد.


نخستین نمونه خون شرکت‌کنندگان این پژوهش نشان می‌دهد که هیچ‌کدام از آنها به مشکل قلبی دچار نبوده‌اند.
پژوهشگران در این پروژه، به بررسی سطح تروپونین خون شرکت‌کنندگان پرداختند. سپس همه شرکت‌کنندگان را به مدت ۱۵ سال مورد بررسی قرار دادند.


حدود ۸۵ درصد نمونه‌های خون، حاوی تروپونین بودند. یافته‌های این پژوهش نشان دادند افرادی که سطح بالاتری از تروپونین را در خون خود دارند، دو برابر بیش از دیگران در معرض حمله قلبی قرار می‌گیرند و احتمال سکته در آنها، سه برابر بیشتر است. همچنین این افراد، چهار برابر بیش از دیگران، احتمال بستری شدن در بیمارستان به خاطر مشکل قلبی را دارند.


براساس این بررسی، میزان افزایش خطر مشکل قلبی، به عواملی مانند سطح کلسترول، فشار خون، سیگار کشیدن و دیابت بستگی دارد.
این پژوهش در مجله "Circulation" به چاپ رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha