دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 290451

بدن زنان با توجه به آناتومی و کارکرد متفاوت آن نسبت به آقایان به تغذیه خاصی برای سلامتی نیاز دارد. در ادامه به شما خوراکی‌هایی را که برای سلامت و حفاظت از بدن‌تان به آن ها احتیاج داریدمعرفی خواهیم کرد تا بدنتان بتواند به بهترین حالت ممکن عمل کند.

خوراکی هایی که خانم‌ها به آن احتیاج دارند

سلامت نیوز: بدن زنان با توجه به آناتومی و کارکرد متفاوت آن نسبت به آقایان به تغذیه خاصی برای سلامتی نیاز دارد. در ادامه به شما خوراکی‌هایی را که برای سلامت و حفاظت از بدن‌تان به آن ها احتیاج داریدمعرفی  خواهیم کرد  تا بدنتان بتواند به بهترین حالت ممکن عمل کند. 

لوبیا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،انواع لوبیا حاوی منابع سرشار ازپروتئین است.این خوراکی دربرابرگوشت که منبع دیگری از پروتئین است چربی ندارد و شامل فیبر بالایی است و خوردن آن به پایین آمدن فشار خون، قند خون و ضربان قلب کمک می‌کند و همچنین می‌تواند بیماری‌های قلبی را که در بین خانم‌ها شایع است کاهش دهد. 

گریپ فروت

خوردن گریپ فروت احتمال بروز برخی از سکته‌های مغزی را که درخانم‌ها شایع است کاهش می‌دهد، به کارکرد قلب کمک می‌کند و نسبت به پرتقال که در مصرف روزانه ما جا دارد دارای شکر کمتری است. قبل از خوردن گریپ فروت با پزشک خود مشورت کنید تا با برنامه غذایی شما تداخل نداشته باشد.

 گردو

گردو مجموعه ای کامل از چربی‌های مفید است و از مبتلا شدن به سرطان نیز جلوگیری می‌کند.

 آووکادو

آووکادو حاوی چربی زیادی است، اما نگران نباشید چربی آن از نوع مفید است. چربی آووکادو به محافظت از پوست و چشم کمک می‌کند. همچنین آووکادو  چربی بد را کاهش و چربی خوب را افزایش می دهد.

 اسفناج

فولیک‌اسید دوست خانم‌هاست و اسفناج منبع بزرگی از آن است.با مصرف اسفناج از بیماری‌های قلبی و سرطان روده بزرگ جلوگیری ‌کنید. اسفناج حاوی آنتی اکسیدان است که برای پوست، کاهش چروک‌های صورت و محافظت از چشم مفید است.

 گوشت گوساله

گوشت قرمز مقدار زیادی آهن دارد و بدن خانم‌ها نیازمند آهن است. همچنین در گوشت قرمز مقادیر زیادی روی و ویتامین B موجود است اما فراموش نکنید که در خوردن گوشت قرمز نباید زیاده‌روی کنید.         

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha