این روزها كه خارج نشدن از منزل برای مهار انتشار ویروس كووید ــ 19 توصیه می‌شود، انجام مشاوره‌های پزشكی به صورت تلفنی یا در شبكه‌های اجتماعی می‌تواند بسیار كمك‌كننده باشد.

تشخیص دیسك كمر و تومور مغزی به‌صورت مجازی ممكن است؟

سلامت نیوز:این روزها كه خارج نشدن از منزل برای مهار انتشار ویروس كووید ــ 19 توصیه می‌شود، انجام مشاوره‌های پزشكی به صورت تلفنی یا در شبكه‌های اجتماعی می‌تواند بسیار كمك‌كننده باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،بیان نوع علائم، شدت، طول مدت و بسیاری از موارد دیگر هركدام نشانه‌ای هستند تا بتوان از كنار هم قرار دادن آنها و یافته‌های تصویربرداری به تشخیص بیماری رسید و درمانی را پیشنهاد داد.اما همواره تعیین مرزی مشخص بین علائم مهم و غیرمهم میسر نیست؛ خصوصا این‌كه «معاینه بالینی» كه می‌تواند شواهدی را در اختیار پزشك قرار دهد و بدون داشتن آنها گاهی هرگز نمی‌توان به تشخیص رسید را در ارتباطات مجازی در اختیار نداریم.

به‌علاوه، كیفیت تصاویر مانند ام‌آر‌آی و سی‌تی‌اسكن انتشاریافته از طریق شبكه‌های اجتماعی ممكن است برای تشخیص و تصمیم‌گیری پزشك مناسب نباشند. در شرایطی كه نتوان مرزی بین مهم و غیرمهم بودن یك علامت قائل شد، لازم است بیمار به صورت حضوری ویزیت و معاینه شده و مداركش به‌دقت بررسی شود.

اكنون كه حضور در مكان‌های عمومی مانند مطب‌ها و درمانگاه‌ها می‌تواند سبب انتشار عفونت شود، هنوز برخی افراد به دلیل علائمی كه قبلا هم بارها داشته‌اند و برای آن به پزشك مراجعه كرده و بررسی شده‌اند باز هم از خانه خارج شده و سلامتی خود و دیگران را در معرض خطر قرار می‌دهند.

از سوی دیگر، گاهی می‌بینیم فردی كه علائم هشدار تومور مغزی یا دیسك كمر شدیدا بیرون زده یا خونریزی مغزی بعد از سقوط از ارتفاع را دارد، از ترس ابتلا به كرونا از مراجعه به پزشك، انجام عكسبرداری و آزمایش پرهیز می‌كند و سلامتی خود را به آسانی به خطر می‌اندازد.وسواس بیش از حد سببب اضطراب و اختلال در عملكرد فردی و اجتماعی انسان می‌شود و با زندگی سالم اطرافیان نیز تداخل ایجاد می‌كند.

پس اگر با جست‌وجو در اینترنت یا مشورت غیرحضوری با پزشك خود به این نتیجه رسیدید كه علائم شما فعلا به بررسی اورژانسی نیاز ندارد. بی‌مورد از منزل خارج نشوید و برعكس اگر پزشكتان به شما توصیه كرد معاینه شوید یا این‌كه سی‌تی‌اسكن یا ام‌آرآی در اولین فرصت انجام دهید. با اتلاف وقت به بیماری احتمالی، مجال پیشرفت  ندهید و برای خودتان، محدودیت زمانی در درمان آن را ایجاد نكنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha