رییس اورژانس تهران از ابتلای ۷۲ نفر و فوت یک نفر از نیروهای اورژانس تهران خبر داد.

ابتلای ۷۲ نفر از کارشناسان اورژانس تهران به کرونا/ انتقال بین بیمارستانی هم به اورژانس پیش بیمارستانی محول شد

سلامت نیوز:رییس اورژانس تهران از ابتلای ۷۲ نفر و فوت یک نفر از نیروهای اورژانس تهران خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز، دکتر پیمان صابریان رییس اورژانس تهران در نشست خبری با خبرنگاران از طریق ویدئوکنفرانس،‌گفت:« در این مدت شیوع کرونا، تعداد ماموریت های ما دراورژانس پیش بیمارستانی کمتر شده است ولی بیمارن کرونایی بدحال تر هستند و از اورژنس بلافاصله به آی ای سی منتقل می شوند.»


وی در پاسخ به اینکه آیا ماموریت های کرونایی در این مدت تغییری داشته است، گفت:« ما ماموریت های سابق خود را مانند تروماها، سکته‌های قلبی و مغزی و تصادف ‌ها را همچنان در اورژانس پیش بیمارستانی داریم و بار اضافه کرونا را هم داریم که نیازمند استفاده بیشتر از نیروهای خود بودیم. نیاز بود که نیروهایمان آموزش بیشتری ببیند که به خوبی این کار انجام شده است. انتقال بین بیمارستانی هم به اورژانس پیش بیمارستانی محول شده است که این کار قبلا توسط خود دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شد. تمام این کارها انجام شده و مشکل خاصی نبوده است.»


وی در پاسخ به اینکه آیا برای اموزش های کرونایی به پرسنل اورژانس از کارشناسان خبره استفاده کرده اید، گفت:« بیماری کرونا یک بیماری جدید است که داده های زیادی راجع به آن در کل دنیا نداریم. ما اداره پژوهش اورژانس تهران را فعال کردیم و همه مقالات و اتفاقات را رصد می کردیم و براساس اخرین اطلاعات موجود اموزش پرسنل انجام می گرفت تادانشمان نسبت به این بیماری بالا باشد.»


وی درباره تماس های مردمی با اورژانس درباره کرونا، گفت:« ما تماس اشتباه با اورژانس نداریم قبل از کرونا مشاوره نداشتیم با توجه به اتفاقی که برای کرونا افتاد مردم سوالات زیادی داشتند که به همین دلیل یک دیسپچ کرونا را برای پاسخ دادن به سولات بیماران حتی بیمارانی که ممکن بوده کرونایی نباشند اختصاص دادیم و برای آنها کد کرونا فرستاده ایم و به تمامی آنها خدمات داده ایم تا مشکلی برای کسی بوجود نیاید.»


وی در پاسخ به اینکه چه تعداد از پرسنل اورژانس تهران به کرونا مبتلا شدند و چه تعدادی فوت کردند، گفت:« در اورژانس تهران  ۷۲ نفر با سی تی اسکن مثبت داشتیم.البته برخی افراد هم تست مثبت نداشتند و علایم متفاوت همچون بدن درد و بیماری های گوارشی داشتند. متاسفانه یک نفر از نیروهای ما فوت شده است که ۴۸ سن و سابقه ۲۷ سال خدمت داشت.»

وی گفت:«فکر نمی کنم هیچ سازمان امدادی مثل اورژانس تهران باشد که دایما فعال باشد ما ظرفیت خوبی داریم اگر موجی از کرونا در راه باشد با تمام توان به مردم خدمت رسانی می کنیم و کم و کاستی نداریم و قابلیت این را داریم که بهترین خدمات را به مردم ارائه کنیم.»


وی در پاسخ به اینکه آیا درخواستی برای جذب نیروی انسانی داشته اید، گفت:« مدت ها ست که در بخش فوریت های پزشکی بخصوص در اورژانس تهران کمبود نیرو داریم. ما با ۵۰ درصد نیرویی که باید داشته باشیم، خدمات می رسانیم و در این مدت دو ماهی که درگیر کرونا هستیم نیروهایمان دو هفته یک بار به منزل رفته اند و با این طور فشرده کار کردن توانسته ایم خدمت دهیم. فکر نمی کنیم هیچ جایی به اندازه اورژانس تهران کمبود نیرو داشته باشد.»
وی گفت:« نظر دکتر کولیوند این بود که انتقال بین بیمارستانی هم توسط اورژانس خصوصی ارائه نشود چون هم تجهیزات ما بیشتر است و هم نیروهایمان امادگی لازم راداشتند. ما پیش بینی شرایط را داشتیم و امادگی کامل داشتیم.»


وی درباره میانگین جا به جایی بیماران در تهران به صورت روزانه و رده سنی این مبتلایان،‌گفت:« تقریبا روزانه تا ۵ هزار تا ماموریت داشته ایم. تعداد انتقالی های افراد مسن بیشتر بوده و موارد محدودی هم از انتقال کودکان داشته ایم ولی اماری نداریم که چند درصد از این بیماران خانم یا اقا بودند. ولی بازه سنی انتقالی ها ۶۰ سال بوده است.»


وی درباره تخلفات آمبولانس های خصوصی در جابه جایی افراد متمول گفت:« قبل از بحث کرونا فقط یک مرکز بود که جابه جایی غیراصولی داشته است بازدید از این مراکز صورت می گیرد و اگر موارد خلاف مشاهده شود امبولانس توقیف می شود.»


وی درباره روش های احیای مبتلایان بدحال کرونا، گفت:« ما برانکاردهای مخصوص بیماران بدحال تنفسی را داریم و برای احیای آنها روش های مخصوصی داریم و تجهیزات محافظتی فردی خوبی داریم و پروتکل های ما پروتکل های جهانی است که در اورژانس تهران رعایت شده است.»


وی گفت:« فکر نمی کنم هیچ قسمت از وزارت بهداشت و کل دانشگاه های علوم پزشکی با کیفیت تجهیزاتی که ما استفاده می کنیم برابری کند. با توجه به کمبود نیرویی که داشتیم تجهیزات را با بالاترین کیفیت انتخاب کردیم که خطری برای پرسنل ایجاد نشود و تمام تجهیزات به روز بوده است و خدماتی که می دهیم خدمات مرگ و زندگی است و چیزی نیست که چشم پوشی کنیم.»


وی در پاسخ به اینکه آیا لغو طرح ترافیک در انتقال بیماران تاثیری داشته است، گفت:« در تهران قبل از کرونا ترافیک شدیدی داشتیم. ما ۲۳۰ موتورلانس داریم . زمان رسیدن بر بالین بیمار همچنان تغییر نکرده و بین ۱۴ تا ۱۶ دقیقه ای است که قبلا بوده است.»


وی گفت:« ما در اورژانس برایمان فرقی ندارد فردی که دچار بیماری شده چه شرایطی دارد و خدمات و کیفیت ارایه خدمات تغییری نمی کند. کل آمبولانس هایمان را تجهیز کرده ایم الان تقریبا بالای ۵۰درصد امبولانس ها شرایط خوب و ویژه ای دارند.»


وی درباره آخرین وضعیت دکتر کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور، گفت:«خوشبختانه دکتر کولیوند بیماری را پشت سر گداشته و ان شالله بزودی بر سرکار حاضر می شود.»


وی در پاسخ به سوال خبرنگار سلامت نیوز درباره تامین تجهیزات حفاظتی مورد نیاز پرسنل اورژانس، گفت:« با توجه به پیش بینی هایی که دکتر کولیوند داشتند دپوی خوبی داشتیم در یک برهه زمانی تجهیزات حفاظتی سخت پیدا می شد ولی با تجهیزاتی که از قبل دپو کردیم مشکلی نداشته ایم.»


وی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به ترافیک تهران، ماموریت های اورژانس تهران افزوده شده است، گفت:« با توجه به ترافیک شهر تعداد حوادث ترافیکی روند صعودی پیدا کرده است. بیماران بدحال اگر نیاز داشته باشند که امبولانس بر بالین بیمار حاضر شود این اتفاق می افتد و فرقی ندارد و ما خدماتمان را با بیشترین سرعت باید ارائه دهیم.»


وی گفت:« امبولانس مخصوص بیماران کرونایی در کل کشور تامین شده است. پرسنل اورژانس نیازمند تجهیزات اضافه همچون ماسک و لباس و پاپوش و محافظ صورت بودند که در شرایط عادی نیازی به این تجهیزات نبود که این مسئله باعث شد مبلغ ماموریت های ما بالاتر رود و با توجه به استفاده از این امکانات حجم رقم ریالی ما برای هر ماموریت کرونا بالاتر رفته است و۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.»


وی گفت:« برانکاردهای مخصوص انتقال بیماران کرونایی ابتدای شیوع بیماری به دستمان نرسیده بود ولی الان خریداری شده است و در اورژانس تهران استفاده می کنیم.»


وی در پاسخ به اینکه آیا برای پرسنل اورژانس با توجه به شرایط فعلی تسهیلات در نظر گرفته شده است، گفت:« بله با توجه به اینکه ساعت کاری پرسنل ما فراتر از حد نرمال بوده کمک های خوبی شده و از وزیر بهداشت دکتر نمکی و دکتر تقوی نژاد و دکتر کولیوند و سازمان برنامه و بودجه که در این راه کمک کردند که توانستیم پرداخت ها را به پرسنل مان داشته باشیم و شرمنده آنها نباشیم، تشکر می کنم.»

وی در پاسخ به اینکه علت اینکه بیمارن در تهران بدحال تر شده اند ، چیست، گفت:« یکی از علت های بدحال تر بودن بیماران این است که افراد در قرنطینه خانگی می مانند و وقتی بدحال می شوند شرایطی است که واقعا نیازمند اقدامات خاصی هستند این نشان می دهد افراد قرنطینه را رعایت می کنند و فقط در شرایط اورژانسی برای درمان مراجعه می کنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha