دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روزدختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات، 23 آوریل 2020 برابر با 4 اردیبهشت ماه جاری ضمن تشویق دختران و زنان جوان به فراگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات خطاب به آنان گفت جهان نمی تواند استعداد شما را نادیده بگیرد.

گوترش: جهان نمی تواند استعداد دختران را نادیده بگیرد

سلامت نیوز:دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روزدختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات، 23 آوریل 2020 برابر با 4 اردیبهشت ماه جاری ضمن تشویق دختران و زنان جوان به فراگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات خطاب به آنان گفت جهان نمی تواند استعداد شما را نادیده بگیرد. 
  
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:
 
روزدختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات به طور کلی دختران و زنان جوان را  تشویق می کند تا قابلیتی پرشور درحیطه کاری فناوری اطلاعات و ارتباطات را تجربه کنند. همچنین  به ترغیب دولت ها، صنعت و جامعه علمی در راستای  توسعه راهبردها برای تجهیز و پشتیبانی از دختران متقاضی  چنین شغل هایی می پردازد.
همه گیری جهانی و بی سابقه کووید - 19 ، بسیار مؤثرتر از هر جمله قابل بیانی، اهمیت حیاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات را به جامعه نشان داده است. با وجود میلیاردها نفراز مردم قرنطینه شده در خانه و کسب و کارهای بسته شده از نیویورک گرفته تا نایروبی، و خدمات بهداشتی آسیب دیده تا مرز نابودی، شبکه های دیجیتال نقش مهمی در ادامه کار ایفا می کنند. این شبکه ها ارتباط ما با یکدیگر را حفظ کرده و درحین پشتیبانی ازکارکنان سلامت برای درمان بیماران،  پژوهشگران کوشا را در تهیه واکسن توانمند می سازند.
فناوری های دیجیتال کلید موفقیت ما خواهند بود. تحلیل مولکولی دیجیتال به کارگروه ها در درک ویروس و بنابراین مورد هدف قرار دادن نقاط ضعف آن کمک می کند. مدل سازی اپیدمیولوژیک دیجیتال به ما در درک رفتار ویروس در راستای جلوگیری از شیوع آن کمک می کند. با این وجود، هنگامی که زنان از انجام چنین کارهایی محروم هستند، ما نابرابری ها و کلیشه های جنسیتی را تکرار وعمیق می کنیم و با تولیداتی که نیازهای نیمی از جمعیت را بطور مناسب  برطرف نکرده، شکاف دیجیتالی جنسیتی را بیشتر می کنیم.
بنابراین، خطاب به دختران و زنان امروزی  می گویم: راه حل های دیجیتال برای هر چالش اصلی پیش روی نسل شما بسیار مهم هستند. جهان نمی تواند استعداد شما را نادیده بگیرد.  برای نجات سیاره ما و مردم آن، انتخاب چه شغلی ارزنده تراز تسلط بر مهارت های دیجیتالی به شما کمک خواهد کرد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha