بسیاری از خانم ها در تمام دوران بارداری خود پوستهای خوبی را تجربه می کنند. با این حال، هورمونهای شدید و کمبود خواب می توانند به معنای این باشد که به محض تولد کودک، درخشش پوست مادر دوام چندانی نخواهد داشت که با وجود برخی از تفاوت ها بسیار نگران کننده است. در این متن با برخی از توصیه های متخصص در مورد مقابله با سه مورد پوستی شایع بعد از زایمان آشنا می شویم:.

اسرار مراقبت از پوست برای مادرانی که تازه زایمان کرده اند

سلامت نیوز: بسیاری از خانم ها در تمام دوران بارداری خود پوستهای خوبی را تجربه می کنند. با این حال، هورمونهای شدید و کمبود خواب می توانند به معنای این باشد که به محض تولد کودک، درخشش پوست مادر دوام چندانی نخواهد داشت که با وجود برخی از تفاوت ها بسیار نگران کننده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، در این متن با برخی از توصیه های متخصص در مورد مقابله با سه مورد پوستی شایع بعد از زایمان آشنا می شویم:.

رنگدانه های پوستی

تکه های تیره  ملماس یا کلواسما نیز شناخته می شوند، معمولاً پس از بازگشت هورمون خانم ها به حالت عادی، بدن محو می شود و بدن تولید ملانین را متوقف می کند.

این مشکل ممکن است در همه انواع پوست بروز کند اما به ویژه در خانمها از گروههای قومی رنگدانه تیره دیده می شود.

برای مقابله با این مشکل، همیشه توصیه می شود هنگام خارج شدن از منزل از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

محافظت از نور آفتاب بسیار مهم است زیرا قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) باعث افزایش ملاسما و تشدید تغییرات رنگدانه می شود. حتی در روزهای ابری هم از بلوک طیف گسترده ای با SPF30 یا بالاتر استفاده کنید. تغییر کنترل تولد را در نظر بگیرید. قرص های ضد بارداری با استروژن، مانند قرص یا لکه ها، در صورت مستعد بودن می توانند باعث ایجاد ملاسما شوند و یا برای تعداد کمی از خانمها آن را بدتر کنند.

تیرگی زیر چشم

با کمبود خواب و تغییر روال، جای تعجب نیست که بسیاری از مادران جدید دارای تیرگی زیر چشم هستند.

دایره های تیره و چشم های پف دار نتیجه تغییرات هورمونی و همچنین کمبود خواب بعد از زایمان است. رژیم غذایی، شیوه زندگی و حتی ژنتیک همه نقش مهمی در این مسئله دارند که مشکل چقدر جدی است. برای هدف قرار دادن مسئله، از کمپرس سرد زیر چشم استفاده کنید تا به پف کردن ناحیه کمک کنید و آب زیادی بنوشید تا به آبرسانی منطقه کمک کند. محصولات پزشکی و بهداشتی که حاوی پپتیدها هستند،  پوست لطیف را تقویت می کند، در حالی که آنتی اکسیدان ها تاریکی سطح را روشن تر می کند. اگر هنوز در دراز مدت با تیرگی زیر چشم دست و پنجه نرم می کنید، گزینه های جراحی مانند بلفاروپلاستی تحتانی وجود دارد که چربی اضافی در این ناحیه را از طریق برش در یک چین و چروک طبیعی از بین می برد.

آکنه

در حالی که برخی از مادران جدید بعد از زایمان دارای چهره های کاملاً واضح و بدون لک هستند، برخی دیگر می توانند از درگیری با آکنه متحیر شوند.

آکنه در اثر تغییرات هورمونی ایجاد می شود، به همین دلیل می تواند در دوران بارداری یا پس از تولد ایجاد شود. وقتی باردار می شوید، بدن شما باعث افزایش پروژسترون می شود که می تواند منافذ پوست را مسدود کند. این دوباره در سه ماهه سوم افزایش می یابد، بنابراین ممکن است بعد از زایمان دچار مشکلات پوستی شوید. شاید که آکنه ها فقط برای مدت کوتاهی دوام داشته باشند و به خودی خود از بین بروند، اما اگر لکه ها دوام داشتند، محصولاتی برای مراقبت از پوست مانند کنترل آکنه  در نظر گرفته شده است.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha