شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 297235

پزشکان با هشدار نسبت به علامت جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ اظهار داشتند: از دست دادن قدرت شنوایی هم می تواند نشانه ابتلا به این بیماری باشد.

یکی دیگر از نشانه های کووید-۱۹

سلامت نیوز:پزشکان با هشدار نسبت به علامت جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ اظهار داشتند: از دست دادن قدرت شنوایی هم می تواند نشانه ابتلا به این بیماری باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بیماری کووید-۱۹ با علائم مختلفی همراه است که تب، تنگی نفس، سرفه خشک و از دست دادن حس بویایی از جمله آنهاست. اکنون نتایج یک بررسی تازه نشان می دهد که این بیماری می تواند با علامت دیگری نیز همراه باشد و آن از دست دادن قدرت شنوایی است.


متخصصان دانشکده پزشکی جانز هاپکینز در بررسی های خود دریافتند کروناویروس نه تنها می تواند گلو و بینی را درگیر کند بلکه ممکن است به گوش و استخوان ماستوئید نیز آسیب بزند.


در این بررسی متخصصان به مطالعه روی سه بیمار حدودا ۶۰ و ۸۰ ساله که به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده بودند پرداختند.
بررسی آنان نشان داد ویروس در قسمت میانی گوش راست و چپ و استخوان ماستوئید بیماران نفوذ کرده است.


به گفته متخصصان این مطالعه تایید کننده وجود کروناویروس در گوش میانی و استخوان ماستوئید این بیماران است.


به گزارش روزنامه میرر، درحالیکه این مطالعه تنها روی سه بیمار انجام گرفته و بسیار محدود بوده اما نشان می دهد که مشکلات مربوط به گوش از جمله از دست دادن قدرت شنوایی می تواند نشانه این بیماری باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha