سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 298495

نتایج تحقیقات پژوهشگران دانشگاه پزشكی كردستان نشان می‌دهد جویدن آدامس بدون قند به‌عنوان یك روش مكمل و غیردارویی در كاهش بروز و شدت یبوست در بیماران ارتوپدی كه بستری می‌شوند، مؤثر بوده است.

رفع یبوست بیماران بستری با جویدن آدامس

سلامت نیوز: نتایج تحقیقات پژوهشگران دانشگاه پزشكی كردستان نشان می‌دهد جویدن آدامس بدون قند به‌عنوان یك روش مكمل و غیردارویی در كاهش بروز و شدت یبوست در بیماران ارتوپدی كه بستری می‌شوند، مؤثر بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،این روش حتی می‌تواند در بیماران با استراحت مطلق یا بی‌حركت مورد استفاده قرار بگیرد.یبوست علامت شایعی در اختلالات عملكرد روده‌ای است كه می‌تواند باعث كاهش تعداد اجابت مزاج طبیعی شود.

این مشكل گوارشی می‌تواند باعث ترومای دیواره قدامی ركتوم و سندر‌م زخم راست‌روده شود كه این تروماها، خود بعد از مدتی می‌توانند منجر به هموروئید، شقاق، زخم مقعد و در موارد شدید باعث آسیب اسفنگتر ركتوم و بی‌اختیاری مدفوع شوند.در كنار افراد عادی، بسیاری از بیمارانی كه به دلایل مشكلات ارتوپدی بستری می‌شوند نیز به این مشكل دچار می‌شوند كه میزان آن به حدود ۵۰ درصد در این بیماران می‌رسد و معمولا پزشكان را مجبور به انجام برخی مداخلات درمانی می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha