چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 298868

رنگ لب فارغ از تاثیری که در زیبایی چهره دارد، می‌تواند نشانه بسیاری از بیماری‌های داخلی و متابولیک بدن باشد.تغییر رنگ لب‌ نشانه کدام بیماری است؟

تغییر رنگ لب‌ نشانه کدام بیماری است؟

سلامت نیوز:رنگ لب فارغ از تاثیری که در زیبایی چهره دارد، می‌تواند نشانه بسیاری از بیماری‌های داخلی و متابولیک بدن باشد.تغییر رنگ لب‌ نشانه کدام بیماری است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معمولا زمانی که افراد با کمبود انواع ویتامین‌ها و بیماری روبه رو هستند نشانه‌های از آن بیماری را در بدنشان مشاهده می‌کنند و یا با بروز علائمی به وجود این بیماری پی می‌برند.


شاید برای شما عجیب باشد، اما یکی از اعضایی که به شما کمک می‌کند تا به بیماری خود پی ببرید، لب‌ است. بطور طبیعی رنگ لب افراد متناسب با رنگ پوست صورتشان است، اما گاهی اوقات برای نشان دادن و هشدار به شما برای پی بردن به بیماری و یا کمبود انواع ویتامین‌ها در بدنتان رنگ لب‌های شما تغییر می‌کند.


لب‌های رنگ پریده و سفید

کم خونی
اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که معمولا لب‌های رنگ پریده و سفید تری را نسبت به پوست صورتتان دارید، احتمال کمبود آهن دارید. علاوه بر تغییر رنگ لب،  ترک‌هایی را در اطراف لب خود مشاهده می‌کنید. زمانی که شما کم خونی دارید در واقع میزان گلبول‌های قرمز خون در بدن شما نیز کاهش یافته است، به همین خاطر به اصطلاح شما دچار رنگ پریدگی می‌شوید که هم در چهره و هم در رنگ لب شما بروز می‌کند. پس لازم است در چنین شرایطی تحت نظر پزشک از قرص‌های آهن استفاده کنید.


مشکلات گوارشی
می‌توان رنگ پریدگی لب را یکی از علائم و نشانه‌های ابتلا به بیماری‌های گوارشی دانست. لازم است تا زمان مراجعه به پزشک از مصرف غذاهای چرب تا حد زیاد خودداری کنید.


لب‌های تیره مایل به بنفش

بیماری‌های قلبی
گاهی اوقات رنگ لب افراد به طور طبیعی کمی تیره است اما اگر از ابتدا رنگ لب هایتان تیره نبوده و به مرور زمان از رنگ طبیعی خود فاصله گرفته و تیره شده است به این معنا است که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در شما زیاد است. در چنین شرایطی لازم است که سریعا به پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.


لب‌های قرمز روشن

بیماری کبدی و طحال
اگر از اینکه رنگ لب‌های شما دیگر صورتی نیستند و به رنگ قرمز روشن تمایل پیدا کرده اند خوش حال هستید لازم است بدانید که ممکن است این تغییر رنگ تا حد زیادی بیانگر درگیر شدن شما با مشکلات کبدی و یا حتی مشکلات مربوط به طحال باشد. هرچند لازم است به هنگام مشاهده بروز چنین علامتی به پزشک مراجعه کنید اما شما می‌توانید تا قبل از مراجعه به پزشک از چای گل داوودی و همچنین ترکیب آب عسل و لیمو استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha