چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 298911

در شرایطی که برخی کارشناسان معتقدند در ایام بارداری نباید بیش از 300 میلی گرم در روز کافئین مصرف شود، یک بررسی جدید نشان می دهد طی این ایام اصلا نباید کافئین مصرف شود.

مصرف کافئین در ایام بارداری ممنوع

سلامت نیوز: در شرایطی که برخی کارشناسان معتقدند در ایام بارداری نباید بیش از 300 میلی گرم در روز کافئین مصرف شود، یک بررسی جدید نشان می دهد طی این ایام اصلا نباید کافئین مصرف شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پیش از این محققان هشدار داده بودند که مصرف بیش از ۳۰۰ میلی گرم کافئین در روز موجب کم وزنی نوزاد در زمان تولد شده و حتی ممکن است موجب سقط جنین شود. اما یک پژوهش تازه حاکی است مصرف هر مقدار کافئین در ایام بارداری مضر است و باید از این کار جلوگیری شود.

در حال حاضر کماکان توصیه عمومی پزشکان در اروپا، انگلیس و آمریکا دال بر این است که زنان باردار نباید در روز بیش از ۲۰۰ میلی گرم کافئین مصرف کنند. یک فنجان استاندارد قهوه دارای حدود ۱۰۰ میلی گرم کافئین است. لذا بر اساس استانداردهای فعلی زنان حامله هر روز می توانند حداکثر دو فنجان قهوه بنوشند. البته باید توجه داشت برخی انواع قهوه های محبوب به گونه ای تهیه می شوند که با نوشیدن یک فنجان آنها ۴۰۰ میلی گرم کافئین به بدن منتقل می شود.

پژوهش جدید که در ایسلند انجام شده، با بررسی نتایج بیش از هزار مقاله منتشر شده و ۴۸ تحقیق میدانی در بیست سال اخیر صورت گرفته است. بر همین اساس مصرف حتی یک میلی گرم کافئین توسط زنان باردار به جنین آنها آسیب های جدی می رساند.

در عین حال باید توجه داشت یافته های پژوهش مذکور مورد قبول بسیاری از محققان دیگر نیست و آنها کماکان معتقدند مصرف کم کافئین توسط زنان باردار اشکالی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha