سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 299767

تقریباً یک تریلیون سلول در بدن وجود دارد ;i هر روز آنها توسط بسیاری از دشمنان در معرض تهدید قرار دارند. رادیکال های آزاد یکی از این دشمنان هستند. آنها محصولات جانبی شیمیایی از روند طبیعی بدن برای تبدیل غذا به انرژی هستند. ورزش، قرار گرفتن در معرض آلودگی یا در برابر نور خورشید، همه باعث ایجاد رادیکال های آزاد می شوند.

آنتی اکسیدان چیست؟

سلامت نیوز: تقریباً یک تریلیون سلول در بدن وجود دارد ;i هر روز آنها توسط بسیاری از دشمنان در معرض تهدید قرار دارند. رادیکال های آزاد یکی از این دشمنان هستند. آنها محصولات جانبی شیمیایی از روند طبیعی بدن برای تبدیل غذا به انرژی هستند. ورزش، قرار گرفتن در معرض آلودگی یا در برابر نور خورشید، همه باعث ایجاد رادیکال های آزاد می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، رادیکال های آزاد دشمن مهمی برای بدن هستند که اگر در بدن کنترل نشوند، می توانند باعث آسیب طولانی بلند مدت سلول شوند. در عوض، این امر به پیری و بیماری های مزمن مانند کاهش عملکرد مغز، سرطان، بیماری های قلبی و سیستم ایمنی ضعیف نیز کمک می کند.

وجود بیش از حد رادیکال های آزاد را استرس اکسیداتیو می نامند و آنتی اکسیدان ها به تسکین بدن از این امر کمک می کنند.

آنها این کار را با تبدیل بی اثر کردن رادیکال های آزاد و جلوگیری از حمله بیشتر آنها به سلولهای بدن انجام می دهند و علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها همچنین به ترمیم DNA و تقویت سلامت سلول کمک می کنند.

اما متأسفانه، هیچ “آنتی اکسیدان نهایی” وجود ندارد. هر آنتی اکسیدان دارای ویژگی های منحصر به فرد و خواص بیولوژیکی است، بنابراین بهتر است اطمینان حاصل کنید که بدن آنها را از طیف گسترده ای از منابع – مانند سلنیوم، ویتامین A ، C ، E و روی – دریافت می کند ، زیرا آنها به عنوان تیم قدرتمندتر هستند .

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha