سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، به تشریح تصمیمات و مصوبات روز شنبه ۲۴ آبان ۹۹ ستاد ملی مبارزه با کرونا پرداخت.

تعیین سه سطح هشدار در کشور/ تعطیلی ها و ترددها چگونه خواهد بود

سلامت نیوز:سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، به تشریح تصمیمات و مصوبات روز شنبه ۲۴ آبان ۹۹ ستاد ملی مبارزه با کرونا پرداخت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علیرضا رئیسی، روز شنبه در تشریح مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی کرونا تشکیل شد و بحث های مختلفی مطرح گردید.


وی افزود: با شروع فصل سرما میزان شیوع و موارد ابتلا به صورت شتابنده بالا می رود، به طوری که تلفات کرونا در اروپا و خیلی از کشورها روزانه به مرز ۱۰۰۰ نفر رسیده است.


رئیسی با اعلام اینکه در کشور ما هم میزان موارد ابتلا و مرگ و میر بالا است، ادامه داد: البته میزان تست های روزانه از ۲۳ هزار به ۴۰ هزار مورد رسیده و در نتیجه موارد شناسایی بالاتر رفته است.


وی با تاکید بر رعایت پروتکل ها، تصریح کرد: در این جلسه رئیس جمهور بر توسعه خدمات دولت الکترونیک تاکید داشتند.
رئیسی با عنوان این مطلب که تجربه فروردین و اردیبهشت ۹۹ که همه پای کار بودند را داریم، افزود: هر تصمیمی که گرفته می شود می تواند با رعایت پروتکل ها و کاهش تردد، باعث پایین آمدن میزان شیوع شود. اما وقتی رعایت نمی شود، مجبوریم تصمیمات شدیدتری بگیریم. 


وی با اعلام اینکه حدود سه هفته پیش ۴۳ شهرستان محدودیت شدید اعمال شد و بعد از آن ۴۶ شهرستان نیز در همین شرایط قرار گرفتند، گفت: نتایج این محدودیت ها نشان می دهد که تصمیمات ما بسیار کارساز بوده است.


سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، از آماده شدن طرح جامع در ستاد ملی خبر داد و افزود: بر اساس بار بیماری در بیمارستان های هر شهرستان، سه سطح «هشدار» قرمز، نارنجی و زرد، تعریف شده است.


وی ادامه داد: متناسب با هر وضعیت محدودیت هایی اعمال می شود و حدود دو هفته زمان برای ارزیابی لازم است که بر اساس آن نیاز به تمدید یا تشدید و یا برعکس تسهیل محدودیت ها اعمال می شود.


رئیسی گفت: اگر آن شهر یا شهرستان در سطح ۳ هشدار باشد به جز مشاغل خیلی ضروری بقیه مشاغل تعطیل می شود.
وی افزود: بر اساس ارزیابی اولیه بیش از ۱۰۰ شهر و شهرستان و اکثر مراکز استان ها که تهران نیز جزو آنها است، در سطح سه هستند.
رئیسی گفت: ۱۵۰ شهر و شهرستان جزو سطح هشدار ۲ هستند که مشاغل گروه ۳ و ۴ را شامل می شود.


وی افزود: حدود ۱۵۵ شهرستان در وضعیت زرد یا همان سطح ۳ هشدار قرار دارند که گروه شغلی ۴ را شامل می شود.
رئیسی با عنوان این مطلب که این تعطیلی ها فقط شامل مشاغل نیست و در حوزه آموزش مدارس و دانشگاه ها و...، نیز خواهد بود، گفت: در این شرایط، مدارس و دانشگاه ها غیر حضوری خواهند بود.


وی با اشاره به تصمیم گیری برای کارکنان، افزود: در شهرها و شهرستان های هشدار ۳ ، یک سوم کارکنان فقط حضور پیدا می کنند. در سطح ۲ هشدار، حدود یک دوم و در سطح یک هشدار، حدود دو سوم کارکنان حضور پیدا خواهند کرد.


رئیسی در ارتباط با ترددها، گفت: ممنوعیت ترددها مربوط به سطح ۲ و ۳ هشداریعنی قرمز و نارنجی خواهد بود. به طوری که خودروهای پلاک بومی نمی توانند به شهر دیگر بروند و غیر بومی هم نمی توانند وارد شوند.


وی در پایان افزود: زمان اجرای طرح جدید، از یکم آذر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha