به نظر می رسد برخی از افراد با روشی شادتر و بی دغدغه نسبت به دیگران به دنیا آمده اند و تحقیقات نشان می دهد – بله – برخی از احساس خوب شما ممکن است در ژن های شما باشد. اما فقط تا حدی، ژنهای شما حدود ۴۰ درصد توانایی شما برای خوشبختی را تشکیل می دهند.

آیا احساس خوشبختی ژنتیکی است؟

سلامت نیوز:  به نظر می رسد برخی از افراد با روشی شادتر و بی دغدغه نسبت به دیگران به دنیا آمده اند و تحقیقات نشان می دهد – بله – برخی از احساس خوب شما ممکن است در ژن های شما باشد. اما فقط تا حدی، ژنهای شما حدود ۴۰ درصد توانایی شما برای خوشبختی را تشکیل می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، اما این بدان معنا نیست که اگر شما با ژن های خاصی متولد نشده باشید ، سرنوشت شما این است که ناراضی باشید. سیم کشی مغز ما برای خوشبختی کاملاً امکان پذیر است، زیرا ۶۰ درصد دیگر خوشبختی به سبک زندگی و سایر عوامل محیطی برمی گردد.

 خوشبختی به طور معمول توسط سه جز اصلی تعیین می شود:

    رضایت از زندگی. این معمولاً با احساسات مثبت مبتنی بر تجربیات گذشته ، حال و پیش بینی شده در آینده مرتبط است. به طور خاص ، گذشته شما می تواند بر رضایت از زندگی آینده با چگونگی تنظیم آینده در ذهن خود تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، اگر در گذشته از ضربه روحی رنج می بردید ، ممکن است فکر کنید آینده شما رضایتبخش نخواهد بود زیرا سناریوهای بدترین حالت را پیش بینی می کنید.
    احساس درگیری با کاری که هر روز انجام می دهید. چه در محل کار ، در روابط یا در اوقات فراغت ، احساس سرمایه گذاری در افرادی که با آنها وقت می گذرانید ، شغل یا سرگرمی ها مهم است.
    داشتن معنا و هدف در زندگی. این ممکن است به این معنی باشد که احساس می کنید کاری که در زندگی انجام می دهید مهم است ، هدف یا آرزو دارید ، یا شاید کاری که انجام می دهید به دیگران کمک می کند.

آیا ژن شادی وجود دارد؟

تحقیقات نشان می دهد که ما می توانیم بسیاری از صفات از جمله خوش بینی ، عزت نفس و خوشبختی را به ارث ببریم. بنابراین با این منطق ، بله ، ژن هایی وجود دارند که ممکن است شما را برای داشتن یک روحیه شادتر مستعد کنند

به عنوان مثال ، یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ شواهد امیدوار کننده ای را نشان داد که افراد با شکل خاصی از ژن به نام ۵-HTTLPR رضایت بیشتری از زندگی را گزارش کردند.

و یک مطالعه برجسته در سال ۲۰۱۶ که به طور رسمی خوشبختی را با ژنتیک مرتبط کرد ، DNA نزدیک به ۳۰۰۰۰۰ نفر را درگیر کرد. محققان سه نوع خاص ژنتیکی مرتبط با رفاه را مشخص کردند. اما آنها همچنین دریافتند که این تغییرات ژنتیکی تنها عامل نیست. تعامل ژنتیکی و محیطی نیز باعث خوشبختی می شود.

با وجود ترکیب ژنتیکی، روشهایی وجود دارد که می توان حتی در شرایط دشوار نیز شادتر بودن را یاد گرفت. صفات دیگر مانند انعطاف پذیری را می توان به مرور زمان پرورش داد.

در اینجا چند روش عملی برای رسیدن به خوشبختی آورده شده است:

    به دیگران کمک کنید

طبق تحقیقات سال ۲۰۲۰ ، انجام کاری برای دیگران تمرکز شما را از بین می برد و باعث می شود احساس خوبی داشته باشید. حتی اگر نمی توانید به طور داوطلبانه تعهد دهید ، به کارهای کوچکی فکر کنید که می توانید برای کمک به دیگران انجام دهید ، مانند تهیه مواد غذایی برای شخصی که قادر به تهیه آنها نیست.


    ورزش کنید

فعالیت بدنی فقط برای بدن شما مفید نیست – بلکه برای ذهن شما نیز عالی است. حرکت به آزاد سازی دوپامین شیمیایی احساس خوب کمک می کند.


    تغذیه خوب

یک رژیم غذایی سالم می تواند تأثیر بسزایی در اعتماد به نفس ، سلامتی و شادی بعدی شما داشته باشد.


    در طبیعت بیرون بروید

طبیعت به شما کمک می کند تا استرس را کاهش دهید و به شما کمک می کند تا با دنیا ارتباط بیشتری داشته باشید ، که می تواند منجر به رضایت بالاتر از زندگی شود.


    قدردان باشید و مهربانی را تمرین کنید


    خنده

افرادی که حتی در تاریک ترین یا دیوانه ترین شرایط ممکن است شوخ طبعی پیدا کنند ، اغلب قادر به افزایش خوشبختی خود هستند.


    با معنا و معنویت هماهنگ شوید

مراقبه ذهن آگاهی ، دین ، ​​اعتقاد به قدرت بالاتر یا ارتباط با آگاهی بالاتر ممکن است به ایجاد احساس بیشتر در زندگی کمک کند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha