سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 303583

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران خبراز کاهش ۲۰ درصدی ورودی سدهای تهران از ابتدای سال آبی در مقایسه با سال گذشته خبرداد و گفت: با توجه به افزایش مصرف ناشی از بیماری کرونا صرفه جویی در این شرایط ضروری است.

سلامت نیوز: مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران خبراز کاهش ۲۰ درصدی ورودی سدهای تهران از ابتدای سال آبی در مقایسه با سال گذشته خبرداد و گفت: با توجه به افزایش مصرف ناشی از بیماری کرونا صرفه جویی در این شرایط ضروری است.

به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "محمد شهریاری" افزود: اکنون میزان ورودی سدهای پنچگانه استان تهران از ابتدای سال آبی ۱۲۱.۵ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۵۱ میلیون مترمکعب بود، ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
وی اضافه کرد: حجم آب ورودی به مخازن سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو از ابتدای سال آبی تاکنون (سوم آذرماه) به ترتیب ۳۰، ۲۵، ۲۵، ۲۱ و ۲۰ میلیون مترمکعب بود که به غیر از سدهای امیرکبیر و طالقان در سایر سدهای استان کاهش حجم ورودی آب رخ داد.
شهریاری پیرامون  کاهش ۱۰۴ میلیون متر مکعبی حجم ذخیره فعلی آب دریاچه سدهای تهران نسبت به زمان مشابه سال گذشته، گفت: میزان ذخیره آب در مخازن سدهای پنجگانه تهران ۶۴۲ میلیون متر مکعب است که این میزان در سال گذشته ۷۴۶ میلیون متر مکعب بود.
مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران  خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی حجم ذخیره آب در سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو نیز که به ترتیب ۱۱۱، ۴۰، ۷۲، ۲۵۵ و ۱۶۳  میلیون متر مکعب است و با توجه به شرایط کرونایی حاکم در استان و تأثیر آن بر افزایش مصرف آب، از شهروندان درخواست می شود که صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب را همواره مدنظر داشته باشند.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه۹۹) تا آخر آبان‌ماه به ۲۴ میلیارد و ۲۶ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش  چهار درصدی را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha