یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 304518

فولات شکلی از ویتامین B-9 است و اسید فولیک فرم مصنوعی فولات است. فولات و اسید فولیک هر دو برای عملکرد ایمنی بدن ، سلامت اعصاب مهم هستند و به جلوگیری از برخی نقایص مادرزادی در هنگام بارداری کمک می کنند.

اسید فولیک راهی اساسی برای دریافت ویتامین B

سلامت نیوز: فولات شکلی از ویتامین B-9 است و اسید فولیک فرم مصنوعی فولات است. فولات و اسید فولیک هر دو برای عملکرد ایمنی بدن ، سلامت اعصاب مهم هستند و به جلوگیری از برخی نقایص مادرزادی در هنگام بارداری کمک می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، شما به طور طبیعی از طریق خوردن غذاهای مختلف فولات دریافت می کنید یا می توانید از اسیدفولیک به عنوان یک مکمل استفاده کنید. مقدار خوراکی توصیه شده برای فولات در بزرگسالان ۴۰۰ میکروگرم در روز است.

فولات ، نوعی ویتامین B-9 ، بخشی از گروه ویتامین های گروه B است ، از جمله B-6 ، B-12 و B-9 ، که به بدن کمک می کند سلول های قرمز خون تولید کند و از غذا انرژی دریافت کند.

 فولات علاوه بر کمک به عملکرد ایمنی بدن و سلامت اعصاب ، به بدن در تجزیه یک اسید آمینه به نام هموسیستئین نیز کمک می کند. وقتی هموسیستئین بیش از حد در بدن وجود داشته باشد ، می تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.

همچنین ممکن است در مورد فولات در رابطه با زنان باردار شنیده باشید. دلیل آن این است که فولات به کاهش خطر تغییر شکل ستون فقرات و مغز یا نقص لوله عصبی کمک می کند.

طبق دستورالعمل های مکمل های غذایی موسسه ملی بهداشت ، مقدار توصیه شده غذایی برای فولات در بزرگسالان ۴۰۰ میکروگرم در روز است. با این حال ، این میزان در طی بارداری به ۶۰۰ میکروگرم در روز و هنگام شیردهی به ۵۰۰ میکروگرم در روز افزایش می یابد. مصرف فولات کافی در صورتی که در حال حاضر باردار نیستید اما در تلاش برای بارداری هستید نیز مهم است.

برخی از منابع غذایی خوب برای فولات عبارتند از: کبد گوشت گاو ، اسفناج آب پز ، ماکارونی پخته شده ، نخود ، لوبیای چیتی و لوبیای سیاه.

از آنجا که فولات یک ویتامین محلول در آب است ، دریافت فولات بیش از حد از غذا خطرناک نیست. بدن می تواند از طریق ادرار از شر فولات اضافی خلاص شود.

اگرچه ممکن است بشنوید که مردم از کلمات فولات و اسید فولیک به جای هم استفاده می کنند ، اما آنها متفاوت هستند. اسید فولیک فرم مصنوعی ویتامین B-9 است. این بدان معنی است که این نوعی فولات است که در غذاهای غنی شده یا مکمل ها استفاده می شود. برخی از نمونه های غذاهای غنی شده با اسید فولیک شامل غلات ، ماکارونی و نان است.

با این حال ، یک خطر داشتن اسید فولیک بیش از حد (دوباره فرم مصنوعی فولات) این است که می تواند نشانه های کمبود ویتامین B12 را پنهان کند. به این دلیل که اسید فولیک یکی از علائم رایج کمبود B-12 به نام کم خونی مگالوبلاستیک را اصلاح می کند ، اما صدمه به سیستم عصبی را اصلاح نمی کند. ممکن است تا زمانی که سیستم عصبی پیشرفته نباشد متوجه آسیب دیدگی آن نشوید. این کمبود می تواند صدمات جبران ناپذیری به مغز ، نخاع و اعصاب وارد کند. برای جلوگیری از این امر ، ارائه دهنده خدمات درمانی شما ممکن است استفاده از مکمل اسید فولیک را توصیه کند که دارای ۱۰۰٪ مقدار توصیه شده روزانه ویتامین B-12 نیز باشد.

همچنین ممکن است دریافت بیش از حد اسید فولیک خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را افزایش دهد. به عنوان مثال ، مصرف بیش از حد اسید فولیک پس از تشخیص سرطان روده بزرگ ممکن است پیشرفت آن سرطان را تسریع کند. محققان هنوز در تلاشند تا ارتباط بین اسیدفولیک و سرطان را تشخیص دهند.

فولات سالم تر است یا اسید فولیک؟

بهتر است فولات خود را از منابع غذایی طبیعی دریافت کنید زیرا اسید فولیک به اندازه فولات توسط بدن استفاده نمی شود. اگر این امکان وجود ندارد – یا اگر قصد بارداری ، بارداری یا شیردهی دارید – ممکن است برای کمک به دریافت دوز اضافی به اسیدفولیک اعتماد کنید.

بیشتر مردم به اندازه کافی فولات دریافت می کنند. با این حال ، علاوه بر زنان باردار یا شیرده ، سایر جمعیت ها ممکن است به مکمل اسید فولیک نیاز داشته باشند. این شامل:

    افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا بیماری التهابی روده ، که ممکن است در جذب فولات مشکل داشته باشند.
    افرادی که اندام های گوارشی را تحت عمل جراحی قرار داده اند.
    افرادی که اختلال در مصرف الکل دارند.

برخی از افراد یک نوع ژن به نام متیلن تترا هیدروفولات ردوکتاز یا MTHFR دارند. این نوع ژن ، بدن شما از فولات آنطور که باید کارآمد استفاده نمی کند. اگر نوع ژن MTHFR دارید ، با پزشک خود در مورد چگونگی دریافت فولات بیشتر از منابع غذایی طبیعی یا فرم قابل جذب اسید فولیک ، مانند مکمل متیله شده صحبت کنید.

در قرارهای بهداشتی ، همیشه اگر از مکمل اسید فولیک (یا هر نوع ویتامین یا مکمل معدنی دیگر) استفاده می کنید ، به کارمندان پزشکی اطلاع دهید.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha