رئیس بخش صرع بیمارستان نمازی شیراز گفت: امروز در ایران و با بهره‌گیری از خدمات فوق تخصصی جراحی و درمانی مراکزی نظیر بیمارستان نمازی، امکان بهبود بیماران مبتلا به صرع، وجود دارد.

امکان بهبود بیماران صرع در ایران وجود دارد

سلامت نیوز: رئیس بخش صرع بیمارستان نمازی شیراز گفت: امروز در ایران و با بهره‌گیری از خدمات فوق تخصصی جراحی و درمانی مراکزی نظیر بیمارستان نمازی، امکان بهبود بیماران مبتلا به صرع، وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی‌اکبر اسدی پویا در گفت و گو با خبرنگاران با یادآوری اینکه ایران در زمینه تشخیص و درمان صرع، جزو کشورهای مطرح جهان است، افزود: به واسطه حضور اساتید مطرح پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدعی هستیم که با تشخیص به موقع ضمن کاهش زمان مانیتورینگ بیماران مبتلا به تشنج، هزینه‌های اقتصادی  درمان نیز به نحو قابل توجهی کاهش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر نرم افزار تشخیص تشنج در بیماری صرع بر اساس هوش مصنوعی ساخته شده که ایده اولیه آن در بخش صرع بیمارستان نمازی شیراز ارائه شده است، افزود: این طرح در مجامع بین‌المللی اجرایی شده و پزشکان می‌توانند برای تشخیص و درمان به موقع صرع اقدام کنند که این امر مهم یکی از افتخارات جامعه پزشکی ما محسوب می‌شود.

اسدی پویا با اشاره به سابقه فعالیت بخش تشنج بیمارستان نمازی شیراز، گفت: از ۱۱ سال گذشته تاکنون، این بخش با برخورداری از تیمی مجرب از اساتید مختلف جراحی صرع و داخلی مغز و اعصاب و روانپزشکی، به عنوان تنها مرکز فوق تخصصی جنوب کشور شناخته شده که مطابق با استاندارهای دنیا، جراحی‌های موفقیت آمیزی در این مرکز انجام می‌شود.

او، مهمترین روش تشخیص این بیماری را تهیه نوار مغز کامپیوتری عنوان و تصریح کرد: به دلیل فعالیت‌های بیمارستان نمازی در این زمینه، تعداد زیادی از بیماران مبتلا به صرع و تشنج عصبی به این مرکز مراجعه می‌کنند که پژوهش‌های متعددی بر روی آنها انجام می‌گیرد.

اسدی پویا یادآورشد: به دلیل تحقیقات متعددی که در این زمینه انجام شده و تلاش خوب پزشکان شیرازی امروز نام دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان نماینده ایران، ‌جزو برترین کشورهای دنیا قرار گرفته است و به لحاظ تعداد انتشارات در زمینه تشنج عصبی در رتبه هفتم دنیا قرار داریم.

این پزشک متخصص خاطرنشان کرد که ایران به لحاظ انتشارات مقالات علمی در زمینه صرع بعد از کشورهای انگلیس، آمریکا و استرالیا قرار دارد.

اسدی‌پویا همچنین با یادآوری اینکه بالغ بر ۴۵ هزار بیمار مبتلا به صرع در استان فارس وجود دارد، گفت: این بیماران با بهره‌گیری از خدمات درمانی و جراحی در بیمارستان نمازی شیراز احتمال بهبودی را خواهند داشت، در این زمینه رقابت تنگاتنگی بین متخصصان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مراکز درمانی آمریکایی و اروپایی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha