سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 305423

بهبود یافتگان کرونا، مدتی پس از بیماری دچار سرفه خشک می‌شوند ولی ادامه‌دار شدن سرفه‌های خشک تا دو هفته پس از بهبودی، نشانه عفونت ویروس کرونا در بدن نیست.

دلیل سرفه‌های خشک در بهبود یافتگان کرونا چیست؟

سلامت نیوز-*فرهاد مصدق: بهبود یافتگان کرونا، مدتی پس از بیماری دچار سرفه خشک می‌شوند ولی ادامه‌دار شدن سرفه‌های خشک تا دو هفته پس از بهبودی، نشانه عفونت ویروس کرونا در بدن نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، برای اطلاعات بیشتر در این باره ادامه مطلب را مطالعه کنید: سرفه‌های خشک ممکن است حتی بعد از رفع عفونت همچنان ادامه داشته باشد زیرا لایه‌های محافظ راه تنفسی آسیب دیده‌اند.  رعایت دو هفته قرنطینه،  بعد از بهبودی[و منفی شدن آزمایش] کافی است.  معمولا این سرفه‌ها با مصرف آنتی هیستامین بهتر می‌شود اما اگر شدت آن‌ها زیاد باشد، به درمان‌های دیگری نیاز است.

  مبتلایان به کرونا معمولا تا ۱۰ روز بعد از شروع علایم و به شرطی که حداقل ۲۴ ساعت بدون استفاده از داروهای تب بر، تب نداشته باشند و علایم آن‌ها هم رو به بهبود باشد، می‌توانند از قرنطینه خارج شوند. تست کرونا ممکن است حتی تا ۱۲هفته یا سه ماه پس از شروع علایم هم مثبت باقی بماند اما به منزله ناقل بودن افراد تلقی نمی‌شود.  

*متخصص بیماری‌های عفونی                   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha