مردی که دختر معلول همسرش را آزار داده و از این صحنه فیلمبرداری کرده بود، بعد از دستگیری در نخستین اعترافاتش مدعی شد هنگام شکنجه دختربچه تحت‌تأثیر موادمخدر بوده و نمی‌دانسته چه کار می‌کند.

اعترافات ناپدری خشن درباره آزار و شکنجه دادن کودک معلولش

سلامت نیوز: مردی که دختر معلول همسرش را آزار داده و از این صحنه فیلمبرداری کرده بود، بعد از دستگیری در نخستین اعترافاتش مدعی شد هنگام شکنجه دختربچه تحت‌تأثیر موادمخدر بوده و نمی‌دانسته چه کار می‌کند.

به ‌گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، روز شنبه فیلم تکان‌دهنده‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که صحنه‌هایی از شکنجه و آزار دختری خردسال در آن نشان داده می‌شد. مرد جوان با یک دستش گوشی موبایلش را گرفته و فیلمبرداری می‌کرد و با دست دیگرش دختری را که به‌نظر می‌رسید معلول و دچار سندروم داون است، کتک می‌زد و شکنجه می‌داد. دختر معلول در شرایطی شکنجه می‌شد که توانایی صحبت و حتی فریاد زدن را نیز نداشت اما مرد کودک‌آزار درحالی‌که کودک را به اشکال مختلف کتک می‌زد، از او فیلم می‌گرفت.

این فیلم آنچنان دلخراش بود که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به آن واکنش نشان داده و خواستار مجازات مرد کودک‌آزار شدند. آنطور که از شواهد برمی‌آمد این حادثه در یکی از روستاهای شهرستان تاکستان واقع در استان قزوین اتفاق افتاده و مرد کودک‌آزار، ناپدری دختر خردسال بود. در این شرایط بود که بهزیستی استان قزوین به‌عنوان متولی و مدافع حقوق کودکان و معلولان، در نخستین واکنش ضمن ابراز تأسف از آنچه رخ داده وعده پیگیری ماجرا را داد.

روز گذشته با ادامه پیگیری‌ها برای شناسایی کودک آسیب‌دیده و ناپدری کودک‌آزار، سرانجام آنها شناسایی شدند و مرد سنگدل با دستور قضایی بازداشت شد. در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد دختر آزاردیده ۱۴ سال دارد و توسط مادر و ناپدری‌اش در خانه نگهداری می‌شود. مادر او چند سال قبل بعد از جدایی از شوهر اولش که به موادمخدر اعتیاد داشت، با همسر دومش ازدواج کرد اما او نیز معتاد به شیشه بود و مدام دختر معلول را کتک می‌زد و شکنجه می‌داد و حالا هیچ‌کس از سرنوشت پدر واقعی دختر معلول اطلاعی ندارد.

همچنین مشخص شده که فیلم منتشرشده مربوط به حدود ۲‌ماه قبل است اما به تازگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. هرچند انتشار این فیلم موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی شد اما شاید اگر این تصویر منتشر نمی‌شد، هیچ وقت هیچ‌کس از شرایط سخت دختر معلول و شکنجه‌های ناپدری سنگدلش باخبر نمی‌شد و شرایط تلخ‌تری برای او رقم می‌خورد.

در این شرایط بود که ناپدری آزارگر تحت بازجویی قرار گرفت و مدعی شد تحت‌تأثیر موادمخدر و قرص دست به کودک‌آزاری زده است. او در اعترافاتش گفت: وقتی با همسرم ازدواج کردم، می‌دانستم که او ۲ فرزند دارد که یکی از آنها معلول است.

او ادامه داد: این فیلم برای مدتی قبل است. آن روز قرص مصرف کرده بودم و شرایط عادی نداشتم. نمی‌دانستم که چه‌کار می‌کنم به‌خاطر همین دختر را کتک زدم و فیلم گرفتم اما نمی‌دانم فیلم چطور منتشر شد و حالا هم از کاری که کرده‌ام، پشیمانم.

علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در این ‌باره گفت: با توجه به مشاهده فیلم در فضای مجازی، موضوع کودک‌آزاری کودک معلول با جدیت کامل در دستور کار سازمان بهزیستی و دستگاه قضایی قرار گرفت و در کمتر از ۲۴ ساعت از انتشار این فیلم در فضای مجازی، موفق به شناسایی کودک معلول آزاردیده و دستگیری پدرخوانده او به‌عنوان فرد کودک‌آزار شدیم و الان هم با دستور قضایی، نگهداری این کودک به مراکز بهزیستی سپرده شده است.

وی ادامه داد: از آنجا که حمایت از حقوق کودکان و معلولان در قانون به سازمان بهزیستی محول شده است، این سازمان هیچ‌گونه مماشاتی را در تضییع حقوق این عزیزان برنمی‌تابد و به‌شدت با مسئله معلول‌آزاری و کودک‌آزاری برخورد قانونی خواهد کرد.

حسین رجبی، دادستان تاکستان نیز از برخورد با پدر کودک‌آزار خبر داد و گفت: در پی انتشار فیلم اذیت و آزار کودک معلول در فضای مجازی، متهم بلافاصله با دستور قضایی دستگیر شد.

رجبی گفت: متأسفانه این عمل غیرانسانی از سوی ناپدری دختر معلول رخ داده که متهم در کمتر از ۲۴ساعت دستگیر پرونده برای انجام تحقیقات قضایی به دادگاه بخش اسفرورین تاکستان ارجاع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha