نایب رییس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواست مشکل کمبود انسولین قلمی برای بیماران دیابتی را پیگیری کند.

نیکزاد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس کمبود انسولین را پیگیری کند

سلامت نیوز: نایب رییس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواست مشکل کمبود انسولین قلمی برای بیماران دیابتی را پیگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، «علی نیکزاد» در پاسخ به تذکر «علی علیزاده» نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس درباره کمبود دارو انسولین قلمی برای بیماران دیابتی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواست این موضوع بسیار مهم و حیاتی را پیگیری کنند.

«علی علیزاده» نماینده تذکر دهنده در این باره، گفت: بیماران دیابتی کشور با مشکل تهیه انسولین مواجه هستند درحالی که انسولین برای بیماران دیابتی حکم نفس کشیدن را دارد و مدت‌ها است که بیماران دیابتی از کمبود این دارو رنج می‌برند.

نماینده مردم مراغه با اشاره به گرانی تهیه انسولین که موجب عدم تهیه این دارو برای بیماران شده است، اظهار داشت: در کشو طبق آمار رسمی ۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال که حدود ۵ میلیون نفر می‌شوند به بیماری دیابت مبتلا هستند که به انسولین نیاز دارند. همچنین از این تعداد حدود ۷۰۰ هزار نفر در روز باید چندبار انسولین مصرف کنند که موفق به دریافت آن نمی‌شوند. زیرا قیمت انسولین قلمی در بازار سیاه بسیار گزاف است و در داروخانه‌هانیز به سختی یافت می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه وزارت بهداشت برای کمک به بیماران دیابتی تلاش‌هایی انجام داده ولی همچنان بسیاری هستند که موفق به دریافت دارو نمی‌شوند، گفت: در مناطق محروم دسترسی به انسولین قلمی وجود ندارند و وزارت بهداشت بیماران را  تشویق می‌کند از انسولین آمپولی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد محروم که بعضی کهولت سن دارند نمی‌توانند از انسولین آمپولی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که وزارت بهداشت از عدم کمبود داروی انسولین در برنامه های تلویزیونی خبر داده بود. ولی بیشتر بیماران دیابتی اعلام کردند که از دریافت انسولین قلمی محروم هستند و در داروخانه‌ها هم این دارو وجود ندارد یا بسیار سخت یافت می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha