محققان دریافتند که زمستان، زمانی است که بیشتر به طبیعت نیاز داریم، پس لباس گرم بپوشید و از طبیعت استفاده کنید.

بهبود اختلال عاطفی فصلی با طبیعت درمانی

سلامت نیوز:محققان دریافتند که زمستان، زمانی است که بیشتر به طبیعت نیاز داریم، پس لباس گرم بپوشید و از طبیعت استفاده کنید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از سایکولوژی نیوز، در زمستان، تغییر فصل، روزهای کوتاهتر و دمای کمتر باعث می‌شود که بیشتر در خانه بمانیم و نور کمتر خورشید می‌تواند اختلال عاطفی فصلی (SAD) را به همراه داشته باشد.


پزشکان اظهار کردند: حدود ۴ تا ۶ درصد از جمعیت تحت تاثیر SAD قرار می‌گیرند و ۱۰ تا ۲۰ درصد از کل افراد نیز مبتلابه افسردگی زمستانی خفیف می‌شوند.
بااین‌حال، عدم فعالیت و استراحت بیشتر (خواب زمستانی) می‌تواند خوب و در بازیابی و بهبودی افراد موثر باشد؛ در اغلب مواقع ذهن مشغول و نیازهای اجتماعی اجازه استراحت را نمی‌دهد و هنگام استراحت، بیشتر درباره انجام کارهای عقب‌افتاده (ایمیل‌های پاسخ‌ داده نشده، تماس‌های تلفنی و کارهایی که باید انجام شود) فکر می‌کنیم و استراحت‌کردن، نتیجه مثبتی نخواهد داشت، اگر روش‌هایی برای آرامش ذهنی پیدا نکنیم. در این صورت به جای استراحت و آرامش، احساس عذاب وجدان داریم. ممکن است به خاطر تعلل خود به جای استراحت به عنوان پاداش، دائم عذاب وجدان داشته باشیم.


انتقاد از خود در این روزها بسیار مهم است، اما بدون آن فرد می‌تواند آرامش بیشتری داشته باشد، اما چگونه می‌توانیم این الگوها را در ذهن خود تغییر دهیم؟
شیوه‌های ذهن آگاهی و خوددلسوزی در ایجاد مسیرهای عصبی برای کمک به ذهن و کاهش استرس و حضور بیشتر موثر است.
در این روزهای کرونایی، حیاط خانه یکی از راه‌های اتصال مجدد به طبیعت است.


کریگ چالکیست، روانشناس عنوان کرد: اتصال به سیاره زمین از طریق محل زندگی می‌تواند عمیق و آگاهانه حاصل شود.
درواقع، تا چه اندازه با محیط اطراف خود آشنا هستید و با آن ارتباط دارید؟ آیا با گونه‌های بومی، گیاهان، حیوانات و یا پرندگان آشنایی دارید؟
این روانشناس در یک سال گذشته درباره شناخت طبیعت پیرامونش مطالب زیادی ارائه کرده است، وی این کار را با نشستن روزانه و مشاهده انجام داد. وی افزود: اجازه دهید سیاره زمین وارد روان شما شود.


وی گفت: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، شروع روز با دوز طبیعی از طبیعت، در کمتر از ۵ دقیقه می‌تواند خلق‌وخوی افراد را بهبود و استرس را نیز کاهش دهد.
نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که باید سعی کنید زمستان را با درگیری کمتر ذهنی بگذرانید و با دوز طبیعت درمان کنید.
البته لازم به ذکر است که همه افراد دسترسی ایمن و سالم به طبیعت ندارند. برخی از افراد حاشیه‌نشین و جوامع کم‌درآمد بسیار کمتر از افراد دیگر از طبیعت بهره‌مند می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha