«پنجشنبه‌های افتتاح» این هفته به افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت اختصاص داشت. 50 هفته از آغاز طرح‌های «پنجشنبه‌های افتتاح» می‌گذرد و دولت در پنجاهمین هفته پویش تدبیر و امید برای جهش تولید از طریق ویدئوکنفرانس دستور آغاز بهره‌برداری از ۸۲۲ تخت بیمارستانی را با اعتبار یک هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان صادر کرد.

کاهش هزینه های درمانی مردم از 37 درصد به10 درصد

سلامت نیوز: «پنجشنبه‌های افتتاح» این هفته به افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت اختصاص داشت. 50 هفته از آغاز طرح‌های «پنجشنبه‌های افتتاح» می‌گذرد و دولت در پنجاهمین هفته پویش تدبیر و امید برای جهش تولید از طریق ویدئوکنفرانس دستور آغاز بهره‌برداری از ۸۲۲ تخت بیمارستانی را با اعتبار یک هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان صادر کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،به دنبال بهره‌برداری از پروژه‌های افتتاحی پنجشنبه‌ها، یک هزار و 713 نفر در استان‌های تهران، خوزستان، همدان، مازندران، خراسان شمالی، کرمان و بوشهر مشغول به کار می‌شوند. از طرفی بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی باغ ملک، بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهر قدس، بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی سپهبد شهید قاسم سلیمانی تویسرکان، طرح توسعه ۱۲۰ تختخوابی بیمارستان بوعلی ساری، طرح توسعه ۷۰ تختخوابی بیمارستان ۱۷ شهریور آمل، مرکز درمانی - تخصصی آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی بجنورد، مرکز درمانی - تخصصی آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی شهر بابک، بیمارستان ۶۸ تختخوابی تخصصی زنان و زایمان اسفراین و بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی شهدای هسته‌ای بوشهر، طرح‌ها و پروژه‌هایی بودند که با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در مراسم افتتاح طرح‌های ملی حوزه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سراسر کشور، با قدردانی از یکسال فداکاری و ایثار کادر سلامت و درمان کشور در مقابله با  بیماری کرونا گفت: از روز سه‌شنبه گذشته واکسیناسیون کادر درمانی شروع شده و امیدواریم تا پایان سال آنهایی که بیشتر در معرض خطرند، از این واکسن برخوردار شوند.

رئیس جمهوری همچنین با تبریک ایام دهه فجر گفت: از مردم که روز 22 بهمن  حماسه آفریده و برای مراعات پروتکل‌های بهداشتی به شکل جدید، جشن ملی را گرامی داشتند، قدردانی می‌کنیم. رئیس جمهوری اظهار داشت که تلاش دولت در این بوده که مردم برای درمان هزینه کمتری پرداخت کنند، قبل از این دولت اگر کسی بیماری سرطان داشت و می‌خواست در بیمارستانی درمان شود بین 3 تا 5 میلیون تومان باید صرف می‌کرد اما امروز 500 هزار تومان پرداخت می‌کند.  امروز هزینه مردم در تخت‌های بیمارستانی و بستری از 37 درصد به 10 درصد در شهرها و 6 درصد در روستاها رسیده است و این موضوع کمک بسیار بزرگی برای مردم محسوب می‌شود.

پیشرفت‌ها در حوزه پزشکی و سلامت کشورمان در این دولت در حدی است که از توسعه و تحول گذشته است و شاهد انقلاب در این عرصه هستیم. روحانی در ادامه گفت: در میان کشورهای در حال توسعه، کشور پیشتازی هستیم. الحمدلله امروز در کشور اعزام بیمار به خارج نداریم؛ حتی بسیاری از ایرانیان خارج‌نشین برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند و بسیاری از مردم منطقه برای درمان‌شان به ایران می‌آیند.

آن زمان از نظر پزشک و تجهیزات و درمان واردکننده بودیم و از لحاظ بیمار صادرکننده بودیم. بیمار را به خارج می‌فرستادیم، ولی امروز صادرکننده تجهیزات و دارو هستیم و بخاطر توانایی که در بخش درمانی داریم، برای افرادی که در خارج از کشور هستند به نوعی صادرکننده خدمات پزشکی هستیم و بخش درمان ما یکی از مراکز بزرگ گردشگری است.

روحانی همچنین با اشاره به مانع‌تراشی‌های دولت ترامپ در مسیر حتی سلامت و درمان مردم ایران گفت: ما در شرایط سخت ارزی و مالی بودیم. آن جنایتکاری که در کاخ سفید سر کار بود، اجازه گردش پول‌های ما را نمی‌داد و هفته‌ها زمان می‌برد تا پول ما از یک بانک به بانک دیگر منتقل شود؛ البته هنوز هم حسن نیتی در دولت جدید امریکا ندیده‌ایم، کلام‌شان تغییر کرده ولی باید در عمل ببینیم چگونه می‌خواهند جبران کنند آن جنایت را.

  به هر حال یک تروریستی برکنار و بی آبرو شده است و دولت جدید باید از آن راه شکست خورده و غلط به طور کامل بازگردد. هیچ کسی تردید ندارد که فشار حداکثری به ملت ما شکست خورده است.رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت جدید امریکا اگر در شعارهایش راستگو است، بلافاصله راه جدیدی را آغاز و مشکلات را جبران کند، افزود: دولت جدید امریکا از راه آن تروریست بزرگ که در سطح کشورش و جهان بی آبرو شده، برگردد و بداند کسی در دنیا تردید ندارد جنگ اقتصادی و سیاست تحمیل فشار بر مردم ایران شکست خورده است.رئیس جمهوری خاطرنشان کرد:

در این مدت حدود 2 هزار و 500 تخت آی‌سی‌یو به بیمارستان‌های کشور اضافه شده و از لحاظ ارائه اکسیژن از 20 هزار نفر به بیش از 60 هزار نفر رسیده‌ایم و این همه نشان‌دهنده وقوع تحول بزرگی در بخش سلامت است و در این زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان بخش اعظمی از نیازهای درمانی کشور را تولید می‌کنند.

آموزش و پرورش و غربالگری در مدارس به سلامت  کمک می‌کند.رئیس جمهوری همچنین در این مراسم اقدام دولت در سلامت الکترونیکی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این دولت توسعه زیادی در بخش سلامت الکترونیک و تشکیل پرونده سلامت برای مردم انجام شده است و بزودی طرح سلامت الکترونیکی نهایی خواهد شد که باعث آسوده‌تر شدن مردم می‌شود.

ایران یکی از قطب‌های  تولید واکسن کرونا در منطقه می‌شود

وزیر بهداشت  نیز در این مراسم گفت: در دو سه ماه آینده ایران به یکی از قطب‌های بسیار مهم واکسن سازی کرونا در منطقه تبدیل خواهد شد و یکی از صادرکنندگان واکسن کرونا در جهان خواهیم بود. سعید نمکی  افزود: امروز ما در این باتلاق سهمگین کرونا گرفتار شدیم اما توانستیم حداقل 2 هزار و 500 تخت آی‌سی‌یو و صدها تخت در کشور راه‌اندازی کنیم.تمام تلاش ما این بود که هیچ بیماری پشت در بیمارستان نماند.

واکسیناسیون یک میلیون و 300 هزار نفر کادر بهداشت و درمان تا پایان سال

واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان و همچنین افراد سالمند آسیب‌پذیر یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای همچنان جزو اولویت‌های برنامه ستاد ملی کرونا است تا جایی که رئیس جمهوری روز پنجشنبه پس از گزارش کمیته بهداشتی و درمانی ستاد ملی مقابله با کرونا از روند واکسیناسیون در کشور تأکید کرد که با ورود محموله‌های جدید واکسن، تلاش شود روند واکسینه کردن حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر کادر بهداشت و درمان و همچنین افراد سالمند آسیب پذیر یا دارای بیماری زمینه‌ای، تا پایان امسال تکمیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مطابق گزارش کمیته بهداشتی و درمانی ستاد ملی کرونا فاز یک واکسیناسیون طبق سند ملی تدوین شده، شامل واکسینه کردن حدود ۶۴۰ هزار کادر بهداشت و درمان و حدود ۷۰۰ هزار نفر افراد سالمند آسیب‌پذیر یا دارای بیماری زمینه‌ای است. در این گزارش خطاب به رئیس جمهوری عنوان شد که حدود 4 هزار و 500 مرکز درمانی و حدود ۶۰۰ بیمارستان که از قبل جانمایی شده‌اند، آماده انجام واکسیناسیون توسط افراد ماهر و دوره ‌دیده زیر نظر تیم پزشکی هستند و واکسیناسیونی که برای گروه‌های پرخطر انجام می‌شود، کاملاً رایگان است.

روحانی در همین ارتباط روحانی  تأکید کرد که تمامی مراحل عملیات واکسیناسیون در کشور باید دقیقاً در چارچوب سند ملی تدوین شده، انجام گیرد و روند آن نیز دقیق و شفاف به مردم گزارش داده شود به گونه‌ای که هیچ ابهامی در این خصوص بی پاسخ نماند.روحانی گفت:  ضروری است به تمامی دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شود که روند اطلاع‌رسانی درخصوص واکسن و تمامی موضوعات مرتبط با آن، باید از یک مسیر و صدای واحد و از طریق سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  انجام گیرد.رئیس جمهوری به کمیته تبلیغات ستاد ملی مأموریت داد که در ارتباط با روند اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و شفافیت درخصوص واکسیناسیون، دستورالعملی را برای رسانه‌های کشور، رسانه ملی و فضای مجازی تهیه و ابلاغ کند.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه با طراحی،‌ تدوین، اجرا و نظارت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در یک سال گذشته توانستیم بسیاری از مناسبت‌ها و رویدادهای ملی،‌ مذهبی و حتی آموزشی نظیر کنکور را با موفقیت برگزار کنیم، تصریح کرد: به هیچ وجه نباید اجازه دهیم شرایط خاص کرونایی مانع از مشارکت حداکثری در انتخابات سال آینده شود بنابراین وزیر کشور به عنوان مسئول اجرایی برگزاری انتخابات و مسئول قرارگاه مقابله با کرونا، باید با هماهنگی سایر کمیته‌ها، دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از همه امکانات الکترونیک، همه مراحل انتخابات ۱۴۰۰ را به گونه‌ای طراحی و اجرا کند که همزمان با  مشارکت پرشور و بالای مردم در انتخابات، سلامت جامعه نیز  تضمین شود.

در همین ارتباط مقرر شد که پروتکل‌های کسب و کارهای فعال در ایام عید و همچنین پروتکل‌های مرتبط با ورود مسافران به کشور که براساس توافق دستگاه‌های ذیربط از جمله قرارگاه و وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شده، برای تصویب به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شوند.

ارسال دومین محموله واکسن روسی به  ایران

دومین محموله واکسن روسی موسوم به «اسپوتنیک وی»  که قرار بود به فاصله 10 روز بعد از ارسال اولین محموله وارد ایران شود روز جمعه با یک پرواز اختصاصی به تهران ارسال شد.کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه به ایرنا گفت: طبق برنامه محموله سوم نیز ۳۰ اسفند ارسال می‌شود و محموله‌های بعدی به همین روال هر دو هفته یکبار تا رسیدن به دو میلیون دوز کامل ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha