رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به پروژه های بیمارستانی در دست ساخت در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه از جمله بیمارستان شریعتی ۲ و بیمارستان فارابی ۲ گفت: طی چند ماه اخیر۳۵۰ تخت به ناوگان تخت‌های کشور در تهران اضافه شد و تا ابتدای سال بعد ۱۲۵۰ تخت دیگر هم اضافه می‌شود. در مجموع قرار است ۳۳۵۰ تخت به مجموعه تخت‌های علوم پزشکی تهران اضافه شود که با این وصف امیدواریم بتوانیم پاسخگوی خوبی برای نیاز مردم باشیم.

افزایش ۱۲۵۰ تخت بیمارستانی در تهران تا سال آینده/پیشرفت ۷۲ درصدی ساخت بیمارستان "شریعتی۲"

سلامت نیوز:رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به پروژه های بیمارستانی در دست ساخت در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه از جمله بیمارستان شریعتی ۲ و بیمارستان فارابی ۲ گفت: طی چند ماه اخیر۳۵۰ تخت به ناوگان تخت‌های کشور در تهران اضافه شد و تا ابتدای سال بعد ۱۲۵۰ تخت دیگر هم اضافه می‌شود. در مجموع قرار است ۳۳۵۰ تخت به مجموعه تخت‌های علوم پزشکی تهران اضافه شود که با این وصف امیدواریم بتوانیم پاسخگوی خوبی برای نیاز مردم باشیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در مراسم نوزدهمین آیین پویش ره سلامت با هدف بهره برداری از پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر عباسعلی کریمی_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: ما امروز در محوطه امیرآباد و خوابگاه دانشجویی که تاریخ بلندی دارد آماده افتتاح طرح‌هایی هستیم. ۴۶ سال قبل من خودم در این خوابگاه زندگی کردم و درد دانشجو را می‌دانم‌. امروز پس از سه سال و نیم حضور در این منصب اتفاقات کوچکی برای خوابگاه‌ها در حال انجام است تا رفاه و آسایش دانشجو را تامین کند.


وی افزود: نباید دانشجوی شهرستانی در شب اول حضورش در تهران نگران جای خواب باشد و شب را در پارک لاله بخوابد. خوشبختانه تاکنون سعی کرده‌ایم در مورد تجهیز خوابگاه‌ها نگاه جنسیت زده نداشته باشیم. ما زمانی که شعارهایی در راستای افزایش جمعیت می‌دهیم موظف هستیم برای خوابگاه‌های متاهلی هم به جد فکر کنیم.


کریمی با اشاره افتتاح پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران، تصریح کرد: اضافه کردن و ساخت بیمارستان یاس با ۱۷۰ تخت، بیمارستان رازی با ۱۷۰ تخت، کلینیک و پروژه ۶ طبقه در اسلامشهر، پارکینگ ۱۰۰۰ ماشینه بیمارستان امام خمینی (ره)، پروژه ۵ طبقه کلینیک ویژه بیمارستان طبی کودکان و راه اندازی آزمایشگاه کووید۱۹ مخصوص بچه‌ها، از مهم‌ترین اقدامات ما بود.


وی افزود: در حال پیگیری ساخت پروژه مهدی کلینیک با ۱۰۰۰ تخت هستیم که تاکنون ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم پس از عید بهره برداری شود. همزمان با آن بیمارستان دیگری با کمک خیرین با عنوان مرکز طبی شماره ۲ در یافت‌آباد در حال ساخت است و به مرکز طبی شماره یک متصل خواهد بود. این بیمارستان‌ هم تقریبا ساخته شده است و نیرو و تجهیزات آن توسط وزارت بهداشت تامین می‌شود. این پروژه ۲۵۰ تخت خواهد داشت ‌و با رایزنی با شهرداری تهران قرار شد تا یک ایستگاه مترو در نزدیکی آن تعبیه شود که مشکل تردد برای بیماران وجود نداشته باشد. چندین پروژه بزرگ دیگر بیمارستانی داریم که یکی بیمارستان شریعتی دو در اتوبان خرازی است که ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و احتمالا تا اواسط سال آینده با افتتاح آن ۹۰۰ تخت به ناوگان تخت‌های کشور اضافه شود. همچنین پروژه‌هایی به ترتیب ۹۴۰ تخته و ۱۰۰ تخته توسط خیرین در دست ساخت است و بیمارستان فارابی ۲ با ۱۷۶ تخت حدود ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


وی افزود: طی چند ماه اخیر۳۵۰ تخت به ناوگان تخت‌های کشور در تهران اضافه شد و تا ابتدای سال بعد ۱۲۵۰ تخت دیگر هم اضافه می‌شود. در مجموع قرار است ۳۳۵۰ تخت به مجموعه تخت‌های علوم پزشکی تهران اضافه شود که با این وصف امیدواریم بتوانیم پاسخگوی خوبی برای نیاز مردم باشیم.


وی گفت: نقطه عطف این است که علی رغم شیوع کرونا تمام حواس ما به آن معطوف نشد تا از سایر ابعاد سلامت غافل شویم‌. ما در دانشگاه تهران در ترم گذشته ۱۸۰ دانشجوی خارجی پذیرش کردیم. ما امروز حدود ۱۰۶۰ دانشجو از ۴۲ کشور دنیا داریم و حتی در دوره کرونا که بسیاری از دانشگاه‌ها جذب دانشجوی خارجی را ترک کردند ما جذب دانشجوی خارجی را ادامه دادیم‌ تا از این محل سفیرانی برای کشور تامین کنیم، هرچند که دانشگاه تربیت دانشجوی خارجی را هم وظیفه خود می‌داند.


 نوزدهمین آیین پویش ره سلامت با هدف بهره برداری از پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران با افتتاح ۱۲ پروژه امروز در محل کوی دانشگاه تهران برگزار شد.بهره برداری از پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران شامل حوزه دانشجویی فرهنگی ( خوابگاه‌ها، آشپزخانه صنعتی، سالن‌های ورزشی، زمین چمن مصنوعی، کتابخانه) و بیمارستان شریعتی ( مرکز تولید رادیو دارو و بخش CCSD و اتاق‌های عمل، ساختمان پزشکی امید و...) امروز با حضور وزیر بهداشت، معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و ... برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha