سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 309261

سیر حتی در شکل پخته شده آن نیز بسیار قوی است: این یک واقعیت کاملاً مشهور است که مصرف مقادیر فراوان سیر با خطر تنگی نفس همراه است – اما قبل از این که بخواهید سیر خام را به طور منظم بخورید ، ممکن است بخواهید مزایای بالقوه سلامتی آن را در نظر بگیرید.

خواص شگفت‌انگیز سیر خام

سلامت نیوز: سیر حتی در شکل پخته شده آن نیز بسیار قوی است: این یک واقعیت کاملاً مشهور است که مصرف مقادیر فراوان سیر با خطر تنگی نفس همراه است – اما قبل از این که بخواهید سیر خام را به طور منظم بخورید ، ممکن است بخواهید مزایای بالقوه سلامتی آن را در نظر بگیرید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، همان ترکیبات آلی گوگرد (معروف به ترکیبات آلیوم) موجود در سیر از بسیاری جهات برای بدن بسیار مفید هستند. خلاصه ای از قدرتهای تقویت کننده سلامتی سیر خام شامل موارد زیر است:

ممکن است کلسترول را کاهش دهد

هیچ شکی نیست كه كلسترول بالا یك عامل مهم در بیماری های قلبی عروقی است ، اما سیر خام می تواند در كاهش سطح كلسترول LDL نقش داشته باشد. برخی از تحقیقات اولیه نتیجه مطلوبی را به دست آورد – که نشان دهنده کاهش قابل توجهی در سطح کلسترول در بیمارانی است که فقط نیمی از حبه سیر خام را در روز مصرف می کنند .

به فشار خون بالا کمک می کند

طبق یک متاآنالیز در سال ۲۰۱۹ از استرالیا ، سیر خام برای فشار خون مفید است – و این البته یک مزیت برای سلامت کلی قلب و عروق است. این مطالعات نشان می دهد که مکمل روزانه با عصاره سیر به طور قابل توجهی فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را در بیماران مبتلا به فشار خون بالا کاهش می دهد.

می تواند به مبارزه و کاهش سرماخوردگی کمک کند

مدت هاست که سیر خام به عنوان یک درمان طبیعی سرماخوردگی مطرح می شود و یک مطالعه علمی از سال ۲۰۱۴ نتیجه مثبتی داشت زیرا “دریافت که افرادی که هر روز به مدت سه ماه سیر مصرف می کردند (به جای دارونما) کمتر سرماخوردگی داشتند.” نکته مهمتری که باید در مورد سیر بدانید این است که به طور کلی فواید آن تقویت کننده سیستم ایمنی و ضد التهاب است. در مطالعات آزمایشگاهی منتشر شده در مجله تغذیه ، عصاره سیر به طور مداوم ثابت می کند که “یک گزینه امیدوار کننده به عنوان یک اصلاح کننده سیستم ایمنی بدن است ، که هموستاز عملکرد سیستم ایمنی بدن را حفظ می کند”.

یک نیروگاه تغذیه ای است

وقتی صحبت از فواید سیر برای سلامتی می شود ، بیشتر تحقیقات هنوز ادامه دارد اما یک چیز را به طور قطعی می دانیم: سیر با مواد مغذی مهمی که بدن برای رشد و نمو بدن به آن نیاز دارد ، بسته بندی شده است. سیر علیرغم اندازه کوچک ، مقدار زیادی ویتامین B و C و همچنین منگنز ، سلنیوم ، آهن ، مس و پتاسیم را تأمین می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha