وزیر آموزش و پرورش از تصویب و پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار کودکان و انسداد خروج کودکان از چرخه آموزش خبر داد.

تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان

سلامت نیوز: وزیر آموزش و پرورش از تصویب و پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار کودکان و انسداد خروج کودکان از چرخه آموزش خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محسن حاجی میرزایی در نشست جهانی وزرای آموزش و پرورش اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران آموزش را حق بنیادی همه کودکان و نوجوانان می‌داند، لذا تمامی برنامه‌ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها را در جهت تأمین منابع و تضمین دسترسی برابر همه کودکان و نوجوانان به آموزش سازمان‌دهی می‌کند. در این راستا، زمینه دستیابی بیش از ۹۹ درصد از کودکان به آموزش ابتدایی فراهم شده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران قبل از شیوع بیماری کووید ۱۹، از طرق مختلفی مثل تصویب و پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار کودکان، مبادی خروج آنان از چرخه آموزش رسمی را مسدود کرده و از آنان برای ماندگاری در فرآیند آموزش، حمایت کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سال گذشته در دنیا اظهار کرد: در زیست بوم جدید ناشی از شیوع کووید ۱۹، نیز اقدامات و برنامه ریزی‌های مختلفی برای همه کودکان و نوجوانان به طور خاص برای کودکان در معرض آسیب، برنامه‌ریزی و عملیاتی کرده است که از آن جمله می‌توان به ایجاد و راه‌اندازی مدرسه تلویزیونی و پخش روزانه برنامه‌های آموزشی برای تمامی پایه‌های تحصیلی و همه دانش آموزان، در تمام نقاط کشور اشاره کرد.

حاجی میرزایی افزود: از سوی دیگر به منظور حفظ انگیزه و علاقه‌مندی کودکان به ادامه تحصیل، آموزش و برقراری ارتباط دوسویه یا چند سویه دانش‌آموزان با تسهیل‌گران آموزش و معلمان، اقدام به تاسیس پلتفرم آموزشی اختصاصی و تعاملی (شاد) برای کلیه دانش آموزان نموده که بیش از ۸۵ درصد فراگیران دانش آموز و کلیه معلمان، مدیران و خانواده‌های دانش آموزان به آن دسترسی دارند و از آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در دستیابی همه کودکان به آموزش در دوران کرونا، گفت: جمهوری اسلامی ایران، برای کودکانی که به هر دلیل امکان استفاده از فناوری‌های نوین و آموزش الکترونیکی ندارند، اقدام به تولید بسته‌های یادگیری و درس نامه‌های مناسب نموده و از طریق ایجاد و توسعه مشارکت بین بخشی سازمان یافته با مشارکت همه نهادهای حمایتی، تلاش می‌کند کودکان خارج از آموزش رسمی را شناسایی و با حمایت‌های خاص، آنان را در چرخه آموزش رسمی قرار دهد. این مشارکت به صورت یکسان، کودکان به حاشیه رانده شده، اتباع و پناهجویان خارجی را در بر می‌گیرد و سالانه بیش از ۵۵۰ هزار کودک اتباع خارجی از حدود ۳۰ کشور همانند دانش آموزان ایرانی از آموزش‌های رسمی برخوردار می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha