سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به کمبود داروهای جدید برای مقابله با خطرناکترین باکتریهای جهان هشدار داد.

کمبود داروهای جدید برای مقابله با خطرناکترین باکتریهای جهان

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به کمبود داروهای جدید برای مقابله با خطرناکترین باکتریهای جهان هشدار داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: کمبود داروهای جدید برای مقابله با عفونتهای متداول موجب شده تا بشر به شکل وحشتناکی در معرض خطرناکترین باکتریها در جهان قرار گیرد.  


گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد که هیچ یک از ۴۳ آنتی بیوتیکِ در حال بررسی و تولید، به میزان کافی نمی توانند با تهدیدهای فزاینده ناشی از ۱۳ باکتری مقاوم به دارو مقابله کنند.


بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، شکست مداوم در تولید، ساخت و توزیع آنتی بیوتیکهای موثر و جدید، تاثیر مقاومت ضد میکروبی را بیش از پیش افزایش داده و در نتیجه توانایی بشر را در درمان موفقیت آمیز عفونت های باکتریایی تهدید می کند.


این سازمان همچنین تاکید کرد: کودکان و افرادی که در مناطق فقیرنشین زندگی می کنند بیشتر در معرض این باکتریها هستند هرچند عفونتهای مقاوم به آنتی بیوتیک می تواند سلامت همه افراد را تحت تاثیر قرار دهد.


طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، از هر ۱۰ نوزادی که به عفونت خونی دچار می شود سه نفر جان خود را از دست می دهد زیرا آنتی بیوتیکهای موجود در درمان این عفونتها دیگر از اثربخشی لازم برخوردار نیستند.


همچنین ذات الریه باکتریایی- بیماری قابل پیشگیری دیگری که در برابر داروهای موجود مقاوم شده است- یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال است.


گزارش سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد که تقریبا تمامی آنتی بیوتیکهای موجود، انواعی از آنتی بیوتیکهای تولید شده در دهه ۱۹۸۰ هستند که در مقاطع مختلف نجات بخش جان انسانها بوده اند.


به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، با این حال بررسی آنتی بیوتیکهایی که در مراحل بالینی آزمایشگاهی و تولید قرار دارند نشان می دهد که این داروها هنوز نمی توانند برای مقابله با باکتریهای مقاوم به دارو مناسب باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha