تقویم آزمون های سال ۱۴۰۰ دانشگاه های علوم پزشکی مجدد اصلاح شد و بر این اساس اغلب آزمون های مهم دانشجویان که به دلیل کرونا به تعویق افتاده بود در تیر ماه برگزار می شود.

اصلاح مجدد زمان برگزاری آزمون‌های علوم پزشکی/ترافیک آزمون‌ها در تیر ماه

سلامت نیوز: تقویم آزمون های سال ۱۴۰۰ دانشگاه های علوم پزشکی مجدد اصلاح شد و بر این اساس اغلب آزمون های مهم دانشجویان که به دلیل کرونا به تعویق افتاده بود در تیر ماه برگزار می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ویرایش مجدد تقویم آزمون های علوم پزشکی در سال ۱۴۰۰ روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت. بر این اساس اولین آزمون دانشجویان علوم پزشکی آزمون صلاحیت بالینی توسط دانشگاه های علوم پزشکی در تاریخ ۶ خرداد برگزار خواهد شد.

همچنین آزمون غربالگری المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی، آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت و میان دوره ای پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی به صورت الکترونیکی به ترتیب در تاریخ های ۱۳، ۲۰ و ۲۱ خرداد برگزار خواهند شد و به این ترتیب پرونده آزمون های خرداد بسته می شود.

بر اساس تقویم جدید آزمون های وزارت بهداشت، اغلب آزمون های کلیدی دانشجویان علوم پزشکی که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده است در تیر ماه برگزار می شود و به این ترتیب آزمون دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی در تاریخ های ۵، ۶ و ۷ و آزمون دستیاری رشته های تخصصی بالینی پزشکی( دوره ۴۸) در تاریخ ۸ و آزمون ارتقاء دستیاران دندانپزشکی به همراه آزمون کتبی دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیب) توسط دانشگاه ها هر دو در تاریخ ۱۰،  آزمون ارتقا و گواهینامه تخصصی پزشکی بالینی توسط دانشگاه ها در تاریخ های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ تیر و در نهایت آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی در تاریخ ۳۱ تیر و اول مرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

همچنین آزمون علوم پایه دندانپزشکی- آزمون ۱۸۰ واحدی داروسازی و ارتقای دانش آموخته گان خارج از کشور نیز به عنوان آخرین آزمون سال ۱۴۰۰ دانشجویان علوم پزشکی در تاریخ ۱۳ اسفند برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha