دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 312396

برخی افراد بر این باورند که ماه تولد نوزاد در این موضوع بسیار تاثیر گذار می باشد، البته طبق آخرین تحقیقات گسترده نیز این موضوع به اثبات رسیده است.

نوزاد متولد کدام فصل باهوش تر است؟

سلامت نیوز: برخی افراد بر این باورند که ماه تولد نوزاد در این موضوع بسیار تاثیر گذار می باشد، البته طبق آخرین تحقیقات گسترده نیز این موضوع به اثبات رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، بسیاری از افراد عقیده دارند که ماه تولد می تواند ویژگی های رفتاری یک فرد را تشکیل دهد و یا حداقل تاثیر بسیار زیادی روی آن ها بگذارد. اکنون تحقیقات گسترده ای در این امر انجام شده که نشان می دهد کودکان متولد زمستان معمولا درشت تر هستند وپوست روشنی دارند و از کودکان متولد تابستان باهوش تر می باشند.

این امر موجب شد که برای یک تحقیق در دانشگاه هالیوود، 21000 دختر و پسر از سراسر جهان جمع شوند که این افراد از لحاظ وزن ، قد ، سایز سر و توانایی ذهنی و ماه تولد کاملا با هم فرق داشتند.

محققان علاوه بر ماه تولد ، به این موضوع اشاره کردند که رژیم غذایی مادر در دوران بارداری ، هورمون ها ، دمای بدن، و قرار گرفتن در معرض آفتاب و یا ویروس ها و عفونت ها به شدت در شخصیت کودکان تاثیرگزار خواهد بود و با توجه به همین فاکتورها محققان دریافتند که کودکانی که در فصل بهار و زمستان متولد شده اند رشد حرکتی سریع تری نسبت به سایر کودکان در فصل های تابستان و پاییز دارند برای همین هوش بالاتری دارند.

در این مطالعه ، کودکانی که متولد ماه های بهار و زمستان بودند ، قد بلندتر ، وزن بیشتر و دور سر بیشتری در سن هفت سالگی داشتند. همچنین نمرات آن ها در دوران مدرسه بالاتر بود. کودکان متولد فصل بهار و زمستان در سن هفت سالگی حدودا 210 گرم از دیگر همسن و سالان خود سنگین تر و 0.19 سانتی متر از بقیه بلند تر بودند. البته که کودکان زمستان در قد و کودکان بهار در وزن ، عدد بیشتری را نشان می دادند.

در سال های اخیر نیز محققان در آلمان مطالعاتی را در این مورد انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که افراد متولد پاییز عمر طولانی تری نسبت به بقیه خواهند داشت و در سنین پیری مریضی خاصی نخواهند داشت. البته که سبک زندگی نیز در این امر بسیار مهم خواهد بود.

حتی ماه تولد می تواند روی خوش بین بودن یا بدبین بودن کودک و یک فرد در جامعه تاثیرگزار باشد. در این مورد می توان گفت که افراد متولد بهار خوشبین تر از دیگران هستند. دلیل این تفاوت ها را می توان دما ، بارش باران و اشعه فرابنفش در هر فصل دانست.
این مطلب برایم مفید است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha