سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 312449

به دلیل تغییر هورمون‌ها یا نیاز مادران باردار به مواد مغذی خانم های باردار تمایل به خوردن ترشی دارند؛ اما نباید در مصرف آن زیاده روی کنندخوراکی ها در دوران بارداری با بایدها و نبایدهای بسیاری همراه هستند، در دوران بارداری، معمولا مادران میل بیشتری به غذا خوردن دارند، البته شدت میل به خوردن غذا در اشخاص فرق دارد.

عوارض خوردن ترشی در بارداری

سلامت نیوز:به دلیل تغییر هورمون‌ها یا نیاز مادران باردار به مواد مغذی خانم های باردار تمایل به خوردن ترشی دارند؛ اما نباید در مصرف آن زیاده روی کنندخوراکی ها در دوران بارداری با بایدها و نبایدهای بسیاری همراه هستند، در دوران بارداری، معمولا مادران میل بیشتری به غذا خوردن دارند، البته شدت میل به خوردن غذا در اشخاص  فرق دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،هورمون های بارداری سبب می شود برخی از مادران میل به خوردن غذاهایی مانند ترشی داشته باشند.  برخی از زنان برای پیشگیری از حالت تهوع ترشی می خورند. خوردن روزانه ترشی در دوران بارداری توصیه نمی شود و باید آن را به اندازه مصرف کرد. ادامه مطلب را در این باره مطالعه کنید:  

تمایل به خوردن ترشی در بارداری

خوردن ترشی در بارداری علل گوناگونی دارد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها تغییرات هورمونی بدن مادر است که باعث ویارهای گوناگون می‌شود. با نوسانات هورمونی در بدن مادر، حس بویایی، حس چشایی و همین‌طور اشتهای مادر تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

 نیاز به ویتامین ها و مواد مغذی 

علت دیگری که باعث ویارهای گوناگون مثل  هوس خوردن ترشی در بارداری می‌شود، کمبود بعضی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. هنوز علت دقیق ناشی از این هوس معلوم نیست اما برخی متخصصان بر این اعتقادند که بر اثر کمبود سدیممیل به استفاده از ترشی در بارداری به وجود می آید.  

ترشی ارزش تغذیه ای چندانی ندارد

ترشی درمقایسه با محصولات لبنی مانند ماست و پنیر ارزش تغذیه ای زیادی ندارد. از طرف دیگر، طی تخمیر خاصیت اسیدی ترشی دوچندان شده و در صورت استفاده بیش از اندازه، سبب افزایش ترشح اسید معده می شود.

ترشی‌ها دارای کلسترول بسیار کمی هستند و همچنین پروتئین و چربی بسیار کمی دارند. ترشی می تواند منبع خوبی از آهن و سدیم باشد. در ترشی جات همچنین کلسیم، فیبر رژیمی و ویتامین C وجود دارد.

عوارض مصرف زیاد ترشی

ترشی به علت داشتن انواع ادویه مثل فلفل و زردچوبه به همراه نمک فراوان و سرکه ممکن است  حالات گوناگونی را در صورت استفاده کنترل نشده به وجود آورد. 

بالا رفتن فشار خون در بارداری 

به وجود آمدن مشکلات گوارشی 

بالا رفتن ضربان قلب 

گر گرفتن و بالا رفتن دمای بدن 

سوزش معده و سوزش سر دل 

 خوردن ترشی در بارداری جنین را زشت می‌کند؟

نکته مهمی که درباره بعضی از باورهای نادرست باید در نظر داشت این است که باورهایی مثل زشت شدن جنین با استفاده از مواد غذایی ویژه هنوز از نظر علمی ثابت نشده است.

چهره ظاهری جنین از چهره پدر و مادر و همین‌طور ژنتیک اثر می‌ گیرد. باورهایی مثل خوردن ترشی و زشت شدن جنین باورهای کاملا اشتباهی هستند که به اشتباه در بین مردم و بعضی از جوامع شایع شده‌اند. 

نکات قابل توجه

تا زمانی که در مصرف ترشی زیاده روی نشود ضرری برای مادر و جنین ندارد.  خوردن ترشی در حد اعتدال حال بهتری به شما خواهد بخشید و به حفظ تعادل مناسب الکترولیت ها در بدن کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha