یک پزشک متخصص معتقد است که لکه‌های آبی روی پوست از علائم بیماری کبدی است.

لکه‌های آبی روی پوست نشانه کدام بیماری خطرناک است؟

سلامت نیوز: یک پزشک متخصص معتقد است که لکه‌های آبی روی پوست از علائم بیماری کبدی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر پاول بوگومولوف متخصص بیماری‌های کبدی و گوارش می‌گوید که ظهور خود به خودی لکه‌های آبی همراه با علائم دیگری مانند پف، خواب آلودگی، زردی چشم و اختلال در تمرکز، نشان می‌دهد کبد وظیفه خود را به طور کامل انجام نمی‌دهد.

پاول بوگومولوف افزود: ظهور لکه‌های آبی روی پوست یا به علت بیماری هپاتیت حاد رخ می‌دهد یا به دلیل ابتلا به سیروز کبدی است؛ وقتی به دلیل بیماری عملکرد کبد مختل شود، عوامل لخته شدن خون کاهش می‌یابد که ممکن است به صورت خونریزی ظاهر شود. بیمارانی که از بیماری کبدی رنج می‌برند، نه تنها فاکتور‌های پلاسما در سیستم لخته شدن خون آن‌ها کاهش می‌یابد، بلکه عوامل سلولی نیز دارند و از پلاکت خون کم هم رنج می‌برند؛ بنابراین هرگونه قرار گرفتن در معرض ضربه خفیف باعث تغییراتی در پوست می‌شود که شبیه کبودی است.

این پزشک متخصص تصریح کرد همه کسانی که از سیروز رنج می‌برند باید به طور کامل از نوشابه‌های الکلی و شیرین پرهیز کنند.

توصیه می‌شود رژیم غذایی حاوی مقدار کمی نمک را دنبال کنند. آن‌ها همچنین باید از محصولات لبنی تخمیر شده استفاده کنند، زیرا از انسفالوپاتی کبدی و عوارض سیروز عفونی جلوگیری می‌کنند.

این متخصص تأکید کرد: اگر ویروس‌ها عامل سیروز هستند، باید دارو‌های ضد ویروسی مصرف شود و اگر علت آن اضافه وزن، چاقی و مقاومت به انسولین است، باید دارو‌هایی را که بر مقاومت به انسولین تأثیر دارند، مصرف کرد. اگر هپاتیت خود ایمنی باشد، دارو‌های هورمونی برای بیمار تجویز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha