سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 312488

تمامی کسانی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند و یا به زودی این اتفاق شیرین را تجربه خواهند کرد، می‌بایست برای خرید سیسمونی اقدام کنند. لوازم حمل و نقل کودک از قبیل کالسکه از مهم‌ترین بخش‌های خرید سیسمونی است. خرید یک کالسکه کودک خوب و باکیفیت علاوه بر فراهم آوردن آسایش و راحتی کودک و والدین، بر میزان امنیت کودک در هنگام جابه جایی نیز موثر است. از این رو حفظ اصول کلی در انتخاب مرکز فروش کالسکه و ویژگی‌های خود کالا، حائز اهمیت ویژه است. در ادامه به بررسی و تشریح تعدادی از اصول لازم در انتخاب این محصول می‌پردازیم تا فرایند خرید این وسیله کاربردی تا حدودی برای کاربران تسهیل شود.

راهنمای خرید کالسکه

سلامت نیوز: تمامی کسانی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند و یا به زودی این اتفاق شیرین را تجربه خواهند کرد، می‌بایست برای خرید سیسمونی اقدام کنند. لوازم حمل و نقل کودک از قبیل کالسکه از مهم‌ترین بخش‌های خرید سیسمونی است. خرید یک کالسکه کودک خوب و باکیفیت علاوه بر فراهم آوردن آسایش و راحتی کودک و والدین، بر میزان امنیت کودک در هنگام جابه جایی نیز موثر است. از این رو حفظ اصول کلی در انتخاب مرکز فروش کالسکه و ویژگی‌های خود کالا، حائز اهمیت ویژه است. در ادامه به بررسی و تشریح تعدادی از اصول لازم در انتخاب این محصول می‌پردازیم تا فرایند خرید این وسیله کاربردی تا حدودی برای کاربران تسهیل شود.

راهنمای خرید کالسکه

این ویژگی‌ها عبارتند از:

انتخاب نوع کالسکه مناسب

اگر قرار بر یک دسته بندی کلی از انواع کالسکه باشد، به طور کلی محصول مذکور به چند دسته سنتی، دسته عصایی، مسافرتی و .... تقسیم می‌شود. هر کدام از این انواع نام برده شده کاربرد و ویژگی‌های خاص خود را دارند، که استفاده به جا از آن‌ها موجب راحتی والدین و کودک و همچنین حفاظت هرچه بیشتر از سلامت کودک می‌شود.

کالسکه سنتی

این سبک از کالسکه‌ها دارای حجم بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها هستند. این سنتی بودن به معنی منسوخ شدن این محصولات نیست. هنوز هم خیل کثیری از والدین نوع سنتی را برای خرید انتخاب می‌کنند. وجود چهار چرخ، سایه‌بان، قابلیت نصب کریر، سینی غذا و .... موجب می‌شود، سبک سنتی انتخاب بسیاری از والدین باشد.

کالسکه مسافرتی

این نوع کالسکه جای دو وسیله یعنی کریر و کالسکه را با توجه به مدل منتخب و ساختارش می‌گیرد. به همین جهت جای کمتری اشغال کرده و مناسب افرادی‌ است که قصد سفر دارند. البته همان‌طور که ذکر گردید، انواع دیگری از کالسکه‌های کودکان نیز وجود دارند که می‌توان با مراجعه به یک مرکز فروش کالسکه در تهران مثل فروشگاه نیونی‌نی، از ویژگی‌هایشان مطلع شد.

وجود لوازم حفاظتی و تجهیزات ایمنی

کودکان قادر به مراقبت از خود و حفظ ایمنی خود نیستند و اگر والدین نسبت به امن بودن وضعیت کودک خود توجه ویژه‌ نداشته باشند، ممکن است کودک در معرض آسیب‌های جدی و جبران ناپذیر قرار گیرد. در مورد کالسکه کودک می‌بایست وجود یک کمربند ایمنی متناسب با سبک ساختاری محصول مدنظر، ایمن و البته با ساختار غیر زبر، که موجب کلافگی کودک نشده و موجب ممانعت کودک از بستن کمربند ایمنی نشود، از اولین اصول ایمنی در نظر گرفته شده برای خرید وسیله‌ی حمل و نقل کودک باشد. کمربند ایمنی می‌بایست به خوبی همه بخش‌های بدن کودک مثل پاها، شانه‌ها، شکم و ... را بپوشاند و بین پاهای کودک قرار بگیرد و در کنار این مقاومت بالا، روش باز شدن راحتی برای والدین داشته باشد.

انواع کالسکه

علاوه بر کمربند ایمنی وجود عواملی همچون:

  • جنس رویه کالسکه لیز نباشد تا مانع سر خوردن کودک شود
  • سرعت، کیفیت و نوع ترمز به کار برده شده برای محصول
  • اطمینان از سلامت‌ چرخ‌ها
  • دارا بودن تجهیزات حفاظتی جهت محافظت از سر و گردن کودک
  • وجود پدهای تنظیم شونده به تناسب رشد قدی کودک و ...... موجب ایجاد ایمنی نسبی کودک در طی مسیر می‌شوند.

ارتفاع دسته

اغلب اوقات، والدین قصد دارند هر دو از کالسکه برای جابه جایی کودک استفاده کنند، از این رو به علت تفاوت قدی که وجود دارد می‌بایست محصولی با ارتفاع دسته تنظیم شونده و قابل تغییر تهیه کنند. اگر تنها یک شخص قصد دارد وظیفه حمل و نقل یا جابه جایی کودک به وسیله کالسکه را به عهده بگیرد، مدل‌هایی با ارتفاع ثابت دسته نیز می‌توانند در دایره انتخاب‌هایش قرار بگیرند.

سایبان

وجود سایبان نیز از ضرورت‌های لازم برای انتخاب یک کالسکه است. عدم وجود سایبان کلافگی، بی‌قراری و ناآرامی کودک را به دنبال خواهد داشت، چرا که تابش مستقیم آفتاب به سر و صورت کودک، روح حساس کودک را آزرده خواهد کرد. علاوه بر آن؛ اشعه فرابنفش خورشید بسیار برای پوست نوزاد و حتی بزرگسال مضر و یا در مواردی خطرناک است. به همین دلیل برخی تولید کنندگان جنس پارچه یا متریال سازنده سایبان را به گونه‌ای در نظر می‌گیرند که اشعه یو وی، امکان رد شدن از آن را نداشته باشد. وجود یک سایبان با جنس و زاویه مناسب موجب جلوگیری از تابش نور مستقیم به کودک شده و موجبات آسایش و راحتی‌اش را به خوبی فراهم می‌کند.

قابلیت جدا شدن و در عین حال محکم بودن

همان‌گونه در سطرهای پیشین مطرح شد، کالسکه وسیله‌ای مصرفی است و مدت زمان طولانی و در موقعیت‌های مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو جهت شستشوی بخش‌های مختلف، حمل با ماشین و .... لازم است بخش‌های مختلف محصول قابلیت جدا شدن مثل یک پازل و دوباره سر هم شدن را داشته باشند. پس از جدا کردن بخش‌های مختلف به دلیل مقاصد مختلف، مسئله بستن دوباره کالسکه مطرح می‌باشد. این مسئله از مسائلی است که می‌بایست در راس امور مراقبتی قرار بگیرد، چرا که کوچک‌ترین اشتباه ممکن است خطرات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

جدا شدن کالسکه

  • اطمینا از محکم بودن قطعات
  • جا خوردن درست بخش‌های مختلف
  • عدم تیزی یا برندگی چهارچوب
  • سوار شدن صحیح اتاقک حمل کودک بر چهارچوب و ..... از این دست موارد هستند.

جنس

یکی دیگر از مواردی که در طولانی مدت ممکن است مشکل‌ساز شود، وزن بالای کالسکه است. علاوه بر خستگی و مشقت راه بردن محصولاتی با وزن بالا، این سنگینی وزن، به چرخ‌ها، کمک فنرها، ترمز و ... نیز فشار آورده و موجب خرابی آن‌ها می‌شود. راه حل این مشکل در جنس سازنده کالسکه است. اغلب کالسکه‌های ایده آل و مناسب از جنس آلومینیوم ساخته می‌شوند تا افزون بر کاهش چشم‌گیر وزن محصول، از مقاومت بالایی نیز برخوردار باشد.

دارا بودن لوازم جانبی

  • کمک فنرهای قوی و قابل اعتماد
  • کیف مخصوص حمل
  • وجود سبد برای حمل ساک نوزاد یا والد
  • دارا بودن جا و کاور پا
  • کاور پلاستیکی برای کل کالسکه در هنگام وزش باد یا بارش باران
  • میله آویز چتر یا ساک دستی
  • میله آویز اسباب بازی کودک
  • اهرم تغییر زاویه نشستن کودک
  • رویه قابل شستشو

و ..... از جمله لوازم جانبی و لازم در ساختار محصول مذکور یعنی کالسکه کودک است. بدیهی است موارد دیگری نیز در کیفیت و کارآیی این کالا تاثیر دارند که تنها می‌توان توسط مراجعه به کارشناسان مرکز فروش کالسکه به آن‌ها دست یافت. اگر قصد خرید یا دریافت مشاوره در حوزه مذکور دارید، پیشنهاد ما به شما نیونینی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha